English

علوی:

شعار دادن هزینه ندارد/تحریم امتحان مسلمانان است

وزیر اطلاعات ابراز داشت: شعار دادن نه تنها هزینه ندارد بلکه کاسبی هم دارد و نامه برای امام حسین زحمتی نداشت اما پای کار امام حسین مهم بود.

شعار دادن هزینه ندارد/تحریم امتحان مسلمانان است

‌به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در مراسم عزاداری شب عاشورای ابا عبدالله الحسین در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با ایراد سخنانی یادآور شد: حدود ۱۲ هزار نامه یا بیشتر به امام حسین علیه السلام نوشته شد که مردم کوفه بیان داشتند یزید صلاحیت حکمرانی ندارد و شما به کوفه بیایید و رهبری حکومت اسلامی را بر عهده بگیرید تا آینده اسلام روشن شود و زمانیکه امام آمد از ۱۲ هزار نفر خبری نبود.

وی ادامه داد: حضرت فرمود مردم برده دنیا هستند و دین لغلغه زبان آنهاست، وقتی در معرض امتحان قرار می گیرند افراد دیندار واقعی خیلی کم هستند.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: شعار دادن نه تنها هزینه ندارد بلکه کاسبی هم دارد و نامه برای امام حسین زحمتی نداشت اما پای کار امام حسین مهم بود.

علوی افزود: خداوند هم می فرمایند همینکه مردم ایمان بیاورند کافی نیست و آنها را امتحان می کنیم و در قرآن فرموده است که ما ملت های قبل از آنها را هم امتحان کردیم.

وی تصریح کرد: همه باید امتحان دهیم و گوهر وجودشان مشخص شود، امتحان روحانیون هم سخت تر است و مانند اولیاء الله است و خداوند بندگان را امتحان می کند و از نظر قرآن زندگی عرصه امتحان پس دادن و آزمایش است.

وزیر اطلاعات گفت: پیامبران هم امتحان پس دادند و ابراهیم نبی با قرلر گرفتن در بیابان بی آب و علف، درون آتش و با بریدن گلوی فرزندش امتحان کرد و انبیاء باید امتحان سخت تری را پس بدهند و پس از آنها همه کسانی که در سطح عالی قرار گرفتند باید امتحان سخت تری پس بدهند.

وی خاطر نشان کرد: هر ادعایی که بکنیم و بگوئیم انقلابی هستیم، عاشورایی هستیم در معرض امتحان قرار می گیریم و باید ثابت کنیم.

 

شما را گاهی با خیر امتحان می کنیم

وزیر اطلاعات همچنین عنوان کرد: امتحانی که خداوند از انسانها می گیرد غالبا با سختی هاست و گاهی هم با خوشی هاست و حضرت سلیمان با مُلک بزرگی و قدرت عظیم مورد امتحان قرار گرفت و بر این مهم حضرت واقف بود.

 

با قدرت مورد امتحان واقع می شویم

علوی تصریح کرد: وقتی به قدرت رسیدیم با آن گره گشایی از گرفتاری هایی مردم می کنیم با گره به کار خلق خدا می اندازیم؟ کاری می کنیم مردم با دیدن ما بترسند یا آرامش به آنها دست یابد؟ امتحان با قدرت و خوشی به مراتب سخت تر از امتحان با سختی هاست.

وی اظهار کرد: وقتی در قدرت بودیم و تحکم و زورگویی نکردیم و با مردم درنده خویی نکردیم در امتحان با مال و مقام و موقعیت موفق خواهیم بود در غیر این صورت در امتحان رفوزه شده ایم.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه رسیدن به حکومت الهی با ادعا ممکن نیست عنوان کرد: شما فکر می کنید وارد بهشت حکومت اسلامی در دنیا و آخرت می شوید بدون آنکه امتحاناتی که ملت های قبل از خود را موفق پشت سر بگذرانید؟ بهشت به سادگی به دست نمی آید.

علوی یادآور شد: به گفته شهید بهشتی بهشت را به بها می دهند نه به بهانه و باید در امتحانات سخت الهی تعهدات خود و روحیه انقلابی خود را حفظ کنیم.

 

تحریم هم امتحان مسلمانان است

وی تاکید کرد: وقتی شعار استقلال می دهیم دشمنان بیکار نمی نشینند و ما را به جنگ و تحریم ها تهدید می کنند و اگر در این شرایط پشت مسئولین نظام قرار بگیریم و آنها را دلگرم کنیم، امتحان را موفق پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر اطلاعات گفت: در صورتیکه پشت یکدیگر را خالی کنیم ، امتحان الهی را موفق پشست سر نگذاشتیم و خداوند فرمودند که مسلمانان در امتحانات و سختی ها قرار می گیرند و اگر تقوا در پیش بگیرید یعنی درست تشخیص دادید و در قیام ابا عبدالله الحسین جمع کمی در این امتحان قبول شدند.

علوی در بخشی از سخنانش بیان کرد: در قیام عاشورا بسیاری از امتحان عقب ماندند و بعدها توبه کردند و چه فایده ای داشت؟ امام حسین علیه السلام به خیلی ها نامه نوشتند و آنها را دعوت به یاری کردند و خیلی ها بهانه می آورند و بعضی ها هم با عشق آمدند.

وی افزود: حضرت به دانه درشت های بصره هم نامه نوشت و حتی عبید الله بن زیاد فرستاده امام را شهید کرد و برخی نیز در حسرت پیوستن به سپاه عاشوراییان تا پایان عمر سوختند.

وزیر اطلاعات ضمن مرور حوادث قیام عاشورا و پیش از روز عاشورا اظهار کرد: برخی در مسیر حرکت به صحرای کربلا بودند که خبر شهادت امام حسین علیه السلام را شنیدند و دیگر حضورشان در کنار امام فایده و معنایی نداشت برخی نیز مانند عبید الله به لبیک امام جواب رد داد.

علوی تاکید کرد: امروز بیش از همه در معرض امتحان هستیم و بیش از همه در معرض امتحان ولایت مداری هستیم و شعار ولایی مداری دادن راحت است و آنجا که نظرم با نظر رهبرم یکی است و به آن عمل می کنم کاری سخت نبوده و آنجا که نظر رهبرم در مغایر با من باشد دهم ولایت مدار هستم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هو کشیدن در مرقد امام را محکوم کردند همچنین پرتاب کردن کفش و مهر را به سوی رئیس مجلس در قم محکوم کردند اگر به عقاید فردی عمل کنید در امتحان ولایتمداری شکست خوردید و رهبری  تاکید بر وحدت، برادری و انسجام ملی می کنند و اگر وحدت را بر هم بزنید در امتحان ولایتنداری رفوزه شدید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه