English

گفتگو های حقوق بشری فرصتی برای معرفی سیستم قضایی ایران است/ سیستم قضایی ما مبتنی بر سیستم دموکراسی بر پایه عقلانیت اسلامی است

سیستم قضایی ایتالیا مبتنی بر دموکراسی لیبرال سکولار است؛ اما مبنای دستگاه قضایی کشور ما مبتنی بر سیستم دموکراسی بر پایه عقلانیت اسلامی است و بعد از بحث مقایسه قوانین سعی می‌کنیم ریشه‌ های آن را براساس این دو امر درآورده و با هم مقایسه کنیم.

گفتگو های حقوق بشری فرصتی برای معرفی سیستم قضایی ایران است/ سیستم قضایی ما مبتنی بر سیستم دموکراسی بر پایه عقلانیت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در حاشیه چهارمین دور از گفتگو های قضایی و حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  دور چهارم مذاکرات ما با طرف ایتالیایی که نوع خاصی از مذاکرات بین‌ المللی است در زمینه قضایی و حقوق بشر برگزار شد.

وی افزود: این  نوع مذاکرات ویژگی خاص خود را دارد به این معنا که  علیرغم مقایسه سیستم‌ های قضایی دو کشور ما به ریشه‌ های تفکرات قضایی نیز می‌پردازیم.

لاریجانی تصریح کرد: سیستم قضایی ایتالیا مبتنی بر دموکراسی لیبرال سکولار است؛ اما مبنای دستگاه قضایی کشور ما مبتنی بر سیستم دموکراسی بر پایه  عقلانیت اسلامی است و بعد از بحث مقایسه قوانین سعی می‌کنیم ریشه‌ های آن را  براساس این دو امر درآورده و با هم مقایسه کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه بیان کرد: چنین گفتگو هایی فرصت بسیاری مهمی برای معرفی سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران و فقه مکتب اهل بیت (ع) است و ما در هر دوره  از این دیدار ها  موضوعی درباره حقوق بشر را انتخاب و براساس آن تبادل نظر می‌کنیم، به عنوان مثال  در جلسه گذشته  حقوق متهم را بررسی کردیم؛ اما  در این جلسه حق استماع را بررسی می‌کنیم.

 
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر موضوع استماع در این دور از گفتگو‌ ها در خصوص عدالت اداری و نحوه رسیدگی به تخلفات مسئولین و مدیران بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه