English

رحمانی فضلی:

۲۰ سال در رابطه با آسیب‌ های اجتماعی عقب هستیم

وزیر کشور در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت ساماندهی آسیب‌ های اجتماعی گفت: با اجتماعی کردن می توان با آسیب‌ های اجتماعی مقابله کرد.

20 سال در رابطه با آسیب‌ های اجتماعی عقب هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت ساماندهی آسیب‌ های اجتماعی در بجنورد ، با اشاره به اینکه 20 سال در رابطه با آسیب‌ های اجتماعی عقب هستیم، گفت: مردم را باید برای کاهش آسیب‌ های اجتماعی وارد عرصه کرد.

وی با بیان اینکه ماهیت مواد مخدر و آسیب‌ های اجتماعی عوض شده است، افزود: هم اکنون بیش از 700 نوع مواد مخدر وارد کشور شده است و بهترین راه آن است که برای مقابله با آن از طریق مردم وارد شویم.

وزیر کشور ادامه داد: زمانی که اساس خانواده متزلزل می‌شود و ارزش‌ های خانواده از میان می رود و علاوه بر آن شاهد جولان ماهواره، فضای مجازی و ... هستیم با آسیب اجتماعی طلاق مواجه می‌شویم، بنابراین باید این عوامل مدیریت شوند و در خصوص حوزه هایی همچون توقعات و نحوه تعاملات مردم نیز آموزش‌ های لازم ارائه شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون با یک نسل جدید با سبک زندگی های نو و تغییر تکنولوژی که همه اطلاعات را در اختیار مردم قرار می دهند مواجه هستیم و اگر نتوانیم کنترل کنیم، آسیب‌ های اجتماعی دامن همه را خواهد گرفت.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته طبق شیوع شناسی انجام شده حدود سه میلیون و 700 هزار معتاد شناسایی شد که این رقم به حدود دو میلیون و 800 هزار نفر رسید، توضیح داد: هم اکنون به دنبال سیاست جایگزینی مواد مخدر کم خطر به جای مواد مخدر پر خطر هستیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر خانواده و جامعه باید معتادان پاک شده از اعتیاد را بپذیرند و برای اشتغال آن ها کمک کنند تا احتمال بازگشت این افراد به مواد مخدر کاهش یابد.

به گفته وی، طی سال گذشته برای 7400 معتاد رهایی یافته از اعتیاد، شغل ایجاد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در گذشته طلاق یک قبح محسوب می‌شد اما هم اکنون عادی سازی می شود، تاکید کرد: به صورت مداوم نباید بازگو شود که اعتیاد درحال افزایش است چراکه این امر موجب می شود تا قبح آن ریخته و در جامعه عادی شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: باید سازمان های مردم نهاد وارد عرصه شوند و آموزش های لازم را ارائه دهند تا آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

وی در ادامه پیشنهاد داد تا خراسان شمالی یک طرح جامع ارائه دهد که طی دو سال این استان از مواد مخدر پاک شود و در صورت تصویب این طرح در وزارت کشور برای اجرای آن، حمایت های لازم نیز اجرایی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه