English

کارشناس سیاسی در گفتگو با موج:

انتقاد روحانی به فیلتر تلگرام تلاش برای دو قطبی کردن جامعه است

انبارلویی با اشاره به توئیت روحانی در انتقاد از فیلترینگ تلگرام گفت: این کار توسط قوه قضائیه به تقاضای شورای عالی فضای مجازی و به استناد به 10 دلیل مجرمانه صورت گرفت و واکنش روحانی به این مساله تلاش برای دو قطبی کردن جامعه و فرافکنی است.

انتقاد روحانی به فیلتر تلگرام تلاش برای دو قطبی کردن جامعه است

محمدکاظم انبارلویی درباره تصمیم آمریکا در بحث برجام و تاثیرات آن بر اقتصاد ایران به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: آمریکا و حتی اروپا هیچ موقع برجام را اجرا نکردند و عملا از آن خارج هستند و من فکر نمی کنم آنقدر احمق باشند که هم در برجام بمانند و هم اجرا نکنند، کاری که الان انجام می دهد. لذا باید سوال پرسید که پس از این، ما چه باید بکنیم.

وی افزود: محصول ماندن در برجام بیکاری، رکود و تعطیلی کارخانجات است. باید با اجرای اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی مقام معظم رهبری به این مشکلات پاسخ داد. هر اتفاقی که در 22 اردیبهشت افتد تغییری در وضع موجود ما ایجاد نمی کند چرا که ایالات متحده تا امروز کاری نکرده، که بخواهد بدتر از این شود. 

این کارشناس سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا خروج رسمی آمریکا از برجام باعث فشار بر دیگر کشورها از جمله روسیه و چین برای تحریم ایران نخواهد شد اظهار داشت: روسیه و چین در حال حاضر با آمریکا درگیر هستند و اجماع جهانی قبل از برجام علیه ایران هم شکست خورده بود. جان کری در آن زمان در کنگره گزارش داد که پکن و مسکو با ما همکاری نمی کنند. ضمن آنکه در نتیجه بحران اوکراین خود روسیه هم مشمول تحریم آمریکا شد. در طرف دیگر، اروپا با آمریکا همسو است و هنوز پول های ما بلوکه است و دارایی هایمان مصادره می شود. 

انبارلویی تصریح کرد: براین اساس این طور نیست که اگر آمریکا از برجام خارج شود اتفاقات عظیمی به وقوع می پیوندد. در واکنش به این کار ما هم از ان.پی.تی خارج می شویم و ضرب شصتی به آن‌ها در منطقه نشان می دهیم. 

وضعیت اقتصادی در زمان احمدی نژاد بهتر بود

وی در خصوص اینکه آیا در این صورت ما با مساله فشار آمریکا بر اعضای تجارت جهانی و ایجاد خلل در روابط تجاری و اقتصادی ایران روبرو خواهیم شد یا نه بیان کرد: اقتصاد کشور به این نیست که رابطه مشخص و تعریف شده ای با آمریکا داشته باشیم. وضعیت اقتصادی در زمان احمدی نژاد بهتر بود. قیمت نفت سه برابر بود و تحریم ها به این شدت وجود نداشت. 

مشکل ایران بعد از خروج آمریکا از برجام کمتر می شود

انبارلویی تاکید کرد: ترامپ حرف از اجماع جهانی نمی زند. خودش کاسب است و با دنیا مشکل دارد حتی با اروپا. به طور قطع مشکل ما بعد از خروج آمریکا از برجام بیشتر نمی شود، کمتر می شود 

این کارشناس سیاسی در مورد رفتارهای اخیر روحانی مبنی بر انتقاد از فیلترینگ تلگرام در توئیتر و استفاده از هشتک محرمانه نداریم گفت: دولت دنبال کارآمدی نیست. در شرایطی که با ایجاد پیام رسان های داخلی مردم در حال کوچ به آنها هستند این کار رئیس جمهوری تاسف بار است. روحانی گفته دولت مخالف فیلتر تلگرام است اما دولت تعریف دارد باید مصوب هیات وزیران باشد که بگوییم دولت. ولی این نظر خودش است. قوه قضائیه به 10 دلیل مجرمانه و تقاضای شورای عالی فضای مجازی، تلگرام را فیلتر کرد. توئیت روحانی در این فضا، نوعی بی انضباطی سیاسی محسوب می شود و وی دنبال دو قطبی کردن جامعه در راستای منافعش است. 

وی افزود: اکنون در ذهن مردم این دولت ناکارآمد است و به وعده های خود از جمله ایجاد شغل عمل نمی کند. لذا همین که مردم درگیر حواشی شوند و از این سوالات اصلی دور شوند، برای دولت مفری ایجاد می شود. رویکرد روحانی همین است. چندی قبل هم در تریبون های رسمی شروع به انتقاد از وزرایش کرد. اگر وزرا ناامید هستند طبق قانون اساسی اجازه کنار گذاشتنشان را دارد اما چرا عوضشان نمی کند. چرا که می خواهد یک مدت افکار عمومی و رسانه ها درگیر این موضوعات شوند. 

هاشمی رفسنجانی نظامی ترین رئیس جمهور کشور بود

انبارلویی در خصوص طرح رئیس جمهور نظامی که اخیرا برخی رسانه و شخصیت ها در مورد آن اظهار نظر کرده اند گفت: این حرف حقه بازی است. هاشمی رفسنجانی نظامی ترین رئیس جمهور کشور بود. او در زمان جنگ با حکم امام جانشین فرمانده کل قوا بود. خود روحانی نیز امنیتی ترین و نظامی ترین مسئولیت ها را در دولت های قبل داشته و از ابتدای انقلاب در شورای امنیت ملی عهده دار کار بوده است. اینکه مردم را از رئیس جمهور نظامی می ترسانند به این دلیل است که فکر می کنند اینجا یونان یا اسپانیا است.

وی یادآور شد: قالیباف 12 سال شهر تهران را به بهترین نحو اداره کرد در حالی که از ابتدای نوجوانی در سپاه فعال بود. پس مردم را از چه می ترسانند. ضمن آنکه یکی از مسئولیت های رئیس جمهور، ریاست شورای عالی امنیت ملی است یعنی باید از مسائل نظامی و امنیتی مطلع باشد. در واقع این تخم لقی بود که تاج زاده در زبان ها انداخت.

این کارشناس سیاسی با اشاره به برخی از شخصیت های اصلاح طلب بیان داشت: آن‌ها گرفتار مدیران خسته، بسته و ناامید هستند و تلاش دارند کاری کنند نیروهای اصولگرا که 8 سال برای کشور جنگیدند، مسئولیت نگیرند. نتیجه رویکرد این عده این است که کشور به دست به گروه جاسوس دو تابعیتی بیافتد که مملکت را به آمریکا بفروشند. اما ملت هرگز اجازه ندادند این افراد در کارشان موفق شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه