English

عراقچی:

برجام خطر تقابل گسترده ای را در غرب آسیا از بین برد

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت گفتگوهای بین المللی گفت: برجام خطر تقابل گسترده ای را در منطقه غرب آسیا را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه بیان داشت: برجام خطر تقابل گسترده ای را در غرب آسیا از بین برد.

وی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی احزاب آسیایی گفت: امروز با مشارکت بیش از 360 حزب برون مرزی یک نهاد آسیایی با ارزش برای حل مشکلات آسیا تشکیل شده و دولت ایران به نقش این نهاد به خوبی واقف است.

وی افزود: همکاری احزاب آسیایی با هم، در کنار زدن پارادایم‌های سنتی و مخرب که منشا خونریزی ها در طول تاریخ بوده مهم است. گفتگو با اولویت شنیدن و فهمیدن که هدف آن رفع سو تفاهم ها باشد می‌تواند در از بین بردن این پارادایم سنتی در دنیا موثر باشد.

عراقچی با بیان اینکه بی شک احزاب می‌توانند نقش مهمی در اتحاد ملل مختلف با هم داشته باشند، گفت: برجام که حاصل گفتگوهای طولانی است خطر یک تقابل گسترده در منطقه غرب آسیا را از بین برد. در حالی که ایران به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده است، کشور آمریکا با کارشکنی در اجرای این توافقنامه بین‌المللی در تلاش است تا امنیت منطقه را به خطر بیندازد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه ما در آسیا نسبت به برخی کشورهای جهان در قاره‌های دیگر از نظر همکاری عقب هستیم، اظهار داشت:از این رو آی‌کپ گروه بسیار حائز اهمیتی برای افزایش روابط بین کشورهای آسیایی است‌. اگرچه داعش در منطقه غرب آسیا ضعیف شده است اما هنوز تفکر افراطی در منطقه از بین نرفته لذا نقش احزاب آسیایی برای نابودی چنین تفکرات افراطی  می‌تواند بسیار مهم باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه