English

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به موج:

فقهای شورای نگهبان می توانند در حوزه قوانین سرمایه گذاری خارجی هم ورود پیدا کنند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: فقهای شورا در صورتی که قوانین مربوط به حوزه سرمایه گذاری خارجی را نیز خلاف شرع تشخیص دهند می توانند مانع اجرای آن شوند.

فقهای شورای نگهبان می توانند در حوزه قوانین سرمایه گذاری خارجی هم ورود پیدا کنند

عباسعلی کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج مبنی بر اینکه با توجه به نظر شورای نگهبان که هر زمان قانونی را خلاف شرع بداند مانع اجرای آن شود، آیا این مساله در قوانین حوزه اقتصادی که بعضا شامل حضور شرکت های خارجی و عقد قراردادهای بین المللی می گردد نیز قابل تسری است گفت: طبق تبصره 2 ماده 21 قانون آیین نامه داخلی، فقهای شورای نگهبان محدودیتی برای اعلام نظر ندارند و تاکنون از 130 موردی که به شورا اعلام شده، پس از بررسی 3 تا 4 مورد از آنها خلاف شرع تشخیص داده شده است.

وی افزود: در این رابطه فرقی ندارد قوانین مربوط به حوزه انتخابات باشد یا حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی. در واقع در نوع قوانین تفاوتی نیست. ملاک این است که آیا قوانین مذکور خلاف شرع هستند یا خیر.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که آیا این مساله  باعث نمی شود که حوزه سرمایه گذاری خارجی  دچار تزلزل شود اظهار داشت: اگر قوانین این حوزه هم خلاف شرع تشخیص داده شود شورای نگهبان ورود پیدا می کند. ضمن آنکه فقهای شورای در زمان تصویب قوانین دقت نظر لازم را دارند. اما ممکن است موضوعات خاصی در بعد اجرا و یا سایر ابعاد دیگر مشخص شود خلاف شرع هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه