English

جهانگیری در دیدار «اوبیانگ»:

جهانگیری جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران را تشریح کرد

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران و گینه استوایی علاوه بر گاز از ظرفیت های بی شماری برای توسعه مناسبات برخوردارند.

جهانگیری جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در‌ حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در دیدار رئیس جمهور‌ گینه استوایی بر تقویت همکاری دو کشور در‌چارچوب کشورهای صادرکننده گاز تاکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران و گینه استوایی علاوه بر گاز از ظرفیت های بی شماری برای توسعه مناسبات برخوردارند.

جهانگیری با استقبال از برگزاری اجلاس آتی سران کشورهای صادرکننده گاز در گینه استوایی، یادآور شد: ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر گاز، آمادگی دارد تجربیات خود را در حوزه صنعتی و علمی بویژه بخش انرژی در اختیار گینه استوایی قرار دهد.

وی با بیان اینکه تبادل هیات های رسمی برای شناسایی بسترهای همکاری می‌تواند به توسعه مناسبات منجر شود، گفت: آمادگی داریم برای توسعه گینه استوایی در کنار شما باشیم و نیازهای خود را از طریق شما تامین کنیم.

ایران نقش موثری در تحقق اهداف سازمان ایفا کرده است

رئیس جمهور گینه استوایی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیشبرد اهداف کشورهای صادرکننده گاز در چهارمین اجلاس، گفت: ایران در طول سالهایی که از تاسیس این سازمان می‌گذرد نقش موثری در تحقق اهداف سازمان ایفا کرده است.

وی افزود: از حمایت ایران برای میزبانی گینه استوایی برای پنجمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز قدردانی می کنم.
تئودور اوبیانگ با اشاره به علاقه مندی های دو کشور برای توسعه همکاریها، گفت: ما می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت هایی نظیر گاز، مناسبات خود را بیش از گذشته در سطح دوجانبه، منطقه ای و جهانی ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه کشورهای آفریقایی برای توسعه و نیز مقابله با هژمونی امپریالیسم نیازمند حمایت کشورهای انقلابی و پیشرفته نظیر ایران هستند، خواستار برقراری رابطه برد-برد با ایران در جهت تامین منافع دو ملت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه