English

سخنگوی دولت در نشست خبری:

پیش نویس بودجه سال ۹۷ به هیات وزیران تقدیم شد

سخنگوی دولت از تقدیم پیش نویس بودجه سال 97 به هیات وزیران خبر داد.

پیش نویس بودجه سال 97 به هیات وزیران تقدیم شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود گفت: پیش نویس لایحه بودجه سال 97 مشتمل بر 22 تبصره امروز به هیات وزیران ارسال شد و امیدواریم از هفته اینده کار بررسی آن در دولت آغاز می شود. 

وی درباره آینده یارانه نقدی و تداوم پرداخت آن گفت: با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب سال 88 هر سال چگونگی پرداخت بودجه در یک تبصره در بودجه بیان می شود. برخی نمایندگان مجلس و رئیس کمیته امداد گفتند یارانه را فقط به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین افرادی که مورد تایید این نهادها باشند، بپردازیم. اگر تکلیف قانونی این باشد دولت مجری است. باید اجازه دهیم ظرف دو ماه آینده نمایندگان مجلس اگر به صورت قانونی در تبصره بودجه لحاظ کنند، همان اجرایی می شود. 

نوبخت در مورد پرداخت سپرده سپرده گذاران موسسات مالی غیرمجاز بیان داشت: هفته قبل سران سه قوه جلسه ای داشتند و در آنجا کارگروهی برای این منظور تشکیل شد و تصمیم گرفته شد که این گونه مشکلات در آینده نزدیک رفع شود. 

سخنگوی دولت در خصوص قرارداد توتال و احتمال لغو این توافق از سوی طرف مقابل اظهار داشت: امتیازی که در این قرارداد برای طرف ایرانی وجود داشت این است که برای هر نوع شرایط غیرمعمول و حتی تحریم ها این نقش برای استیفای حقوق ایران در نظر گرفته شده است. 

تیتر روزهای اخیر کیهان تخلف آشکار است

وی درباره تیترهای جنجالی کیهان در روزهای اخیر گفت: این تخلف آشکار است و امیدواریم برخوردهای قاطع تری در این باره صورت گیرد. 

نوبخت در مورد حذف دلار گفت: در سالهای قبل هم جمهوری اسلامی گام هایی برداشت و عمده معاملات ما بر اساس یورو است و با هماهنگی میان کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان و ایران تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شده است. 

سخنگوی دولت درباره مذاکره با آمریکا گفت: تحت هیچ شرایطی مذاکره مجدد با توجه به اهداف آمریکا انجام نخواهد شد. با طرفی که پای بندی اش به تعهدات بین المللی مستحکم نیست مذاکره در سایر موضوعات مورد اختلاف توصیه نمی شود. 

سخنگوی دولت در خصوص برخورد با چهره هایی که به ایران آمده اند و تاثیر آن بر سرمایه گذار خارجی گفت: ما از سرمایه گذار خارجی حمایت خواهیم کرد. ولی درباره آن چند نفر قوه قضائیه باید اعلام نظر کند و روزی نیست که ما نامه ای از خارجی ها برای سرمایه گذاری در ایران دریافت نکنیم. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه