English

محسن رضایی:

باید از همه دستاوردهای علم آینده پژوهی استفاده کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسائل به سرعت در حال تغییر است، بنابراین برای آینده پژوهی باید علم و آمادگی کامل داشته باشیم.

باید از همه دستاوردهای علم آینده پژوهی استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاعی و امنیت» که صبح امروز در دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، تاکید کرد: دانشمندان و سیاستمداران و همگان به آینده پژوهی نیازمندند.

وی ادامه داد: ملتی که نتواند پیش بینی کند که در آینده چه مسائلی برایش رخ می دهد، از دیگر کشورها عقب می‌ماند. باید از همه دستاوردهای علم آینده پژوهی استفاده کنیم، اگر می خواهیم ملتی پیشرو باشیم و در مبادلات دست بالا را داشته باشیم، این امر در گرو مطالعه آینده است.

رضایی افزود: مسائل به سرعت در حال تغییر است، بنابراین برای آینده پژوهی باید علم و آمادگی کامل داشته باشیم. شاید در علم آینده پژوهی از آمریکا و غرب عقب باشیم اما در «آینده نگاره» از آنها جلوتریم.

وی در ادامه به بیان عوامل موثر در شکل دادن آینده یک جامعه در بخش‌های مختلف پرداخت و فهم را مهمترین عامل در این زمینه عنوان و اظهار کرد: فهم تغییرات، روندها و رویدادها و اصول و قواعد حاکم در حرکت بشر مهمترین عامل در شکل دادن آینده است. در همین زمینه چنانچه آمریکا ادعا دارد که می خواهد به منطقه خاورمیانه نظم دهد باید بداند که بدون فهم اسلام و مسلمانان و رابطه رهبری انقلاب با ملت ایران و ملتهای منطقه این موضوع امکانپذیر نیست. چنانچه فهم قواعد حاکم بر حرکت جامعه وجود نداشته باشد، اگر هم بهترین علوم در اختیار قدرتی باشد، دستیابی به اهداف برای او امکانپذیر نخواهد بود.در این راستا آنچه که آمریکایی ها را روز به روز با شکست‌های سخت تری روبرو خواهد کرد، نداشتن فهم است.

رضایی با بیان اینکه خطر نفهمی از دیوانگی بیشتر است، ادامه داد : ابله بودن یک رئیس‌جمهور از دیوانه بودن او خطرناک تر است.

محسن رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سابقه 100ساله مواجهه ملت ایران با آمریکا و انگلیس خاطر نشان کرد: غرب همواره در برابر ملت ایران با شکست مواجه بوده است که علت آن نیز دارا بودن مشکل فهم است. تا این فهم ایجاد نشود غرب حتی با داشتن بهترین علوم با بحران‌هایی نظیر بحران مالی سال 2007 میلادی مواجه خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه