English

نقاشی ایرانی در لیست دروس کارشناسی قرار گرفت

برنامه درسی رشته "نقاشی ایرانی" در مقطع کارشناسی در شورای تحول علوم انسانی تصویب شد.

نقاشی ایرانی در لیست دروس کارشناسی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، صد و چهل و یکمین جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، اصلاحات اعمال شده در برنامه رشته طراحی صنعتی در مقطع دکترا که در جلسات قبل شورای تحول توسط اعضاء مورد تاکید قرارگرفته بود، مطرح و پس از بحث و بررسی اعضا به تصویب رسید.

در ادامه جلسه و با رای مثبت اعضا؛ آقایان رمضان علی‌تبار، خداخواست عرب‌صالحی، محمدحسن قدردان قراملکی و فتحعلی‌خانی به عضویت کارگروه فلسفه دین شورای تحول ارتقاء علوم انسانی انتخاب شدند.

دستور اصلی این جلسه بررسی برنامه درسی نقاشی ایرانی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد بود.

مجید سرسنگی رئیس کارگروه هنر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در تشریح این برنامه درسی با تاسیس این رشته تحصیلی گفت: در مقطع کاردانی در برخی رشته‌ها مباحث مشابه با این مباحث مطرح شده اما این رشته با 79 واحد تخصصی در 4 گرایش برای نخستین ‌بار در کشور راه اندازی شده و این رشته همچنین از گرایش‌های 5 گانه هنرهای اسلامی است.

اعضا در ادامه به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که نقش هنر نقاشی در انتقال و ماندگار کردن ارزش‌های تمدن‌های جهان، وجود آثار فاخر نگارگران ایرانی در اکثر موزه‌‌های معتبر جهان که نشانه از عمق این هنر در تمد ایران اسلامی دارد، توجه به جنبه‌های نمادین آثار نقاشی و در نظر گرفتن مباحث مربوط به مبانی نظری هنر اسلامی از جمله این نظرات بود.

پس از طرح نظرات و پیشنهادهای اعضاء و با رأی مثبت آنان برنامه درسی رشته نقاشی ایرانی در مقطع کارشناسی تصویب و بررسی برنامه درسی این رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد به جلسه آینده موکول شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه