English

نماینده اقلیم کردستان در ایران در پاسخ به موج؛

احتمال درگیری میان ارتش عراق و پیشمرگ های کرد وجود ندارد

نماینده اقلیم کردستان در ایران با اشاره به تاکید مقامات بغداد و اربیل بر پایان دادن به بحران کنونی در عراق از راه گفتگو گفت: احتمال درگیری میان ارتش و پیشمرگ های کرد وجود ندارد.

احتمال درگیری میان ارتش عراق و پیشمرگ های کرد وجود ندارد

ناظم دباغ درباره پایان فرصتی که دولت مرکزی عراق به اربیل برای عقب راندن پیشمرگ های کرد از دیالی و کرکوک داده است به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: این فرصت تمام نشده چرا که حکومت عراق و اقلیم تصمیمشان بر این است که بدون نزاع  و تنها از راه گفتگو به نتیجه برسند و لذا نمی توان گفت ممکن است درگیری بین ارتش و پیشمرگ ها به وجود آید. 

وی در مورد درستی خبر سفر یک هیات از اتحادیه میهنی به بغداد برای مذاکره با حکومت عراق اظهار داشت: خبر رفتن هیاتی از اقلیم به بغداد تایید می شود. هم اکنون هم جلسه مشترکی به سرپرستی مسعود بارزانی، فواد معصوم، دفتر سیاسی اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان در حال برگزاری است که تا پایان این جلسه نمی توان در مورد بحران سیاسی موجود اظهار نظر کرد. زیرا مسئولیت عمده تشکیل حکومت قومی کردستان مبتنی بر موضع گیری حزب دموکرات کردستان (پارتی) است. 

وی همچنین در مورد خبر بسته شدن مرزهای زمینی ایران با کردستان عراق گفت: فارغ از درستی یا نادرستی این خبر، صرف انتشار این قبیل اخبار در وضعیت کنونی باعث بروز بحران در اقلیم می شود.  

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه