English

یازده میلیون حاشیه نشین در کشور زندگی می کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در حال حاضر 11 میلیون حاشیه نشین در کشور زندگی می کنند که روند افزایشی آنها در طول برنامه های چهارم و پنجم توسعه به وقوع پیوست.

یازده میلیون حاشیه نشین در کشور زندگی می کنند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، همایون هاشمی در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تسلیت ایام محرم، گفت: از میان دغدغه‌ها و مشکلات روز جامعه، آسیب‌های اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس افزود: ورود رهبری به موضوع آسیب‌های اجتماعی بی‌شک نشان دهنده بحران‌زا بودن این مسئله است. ایشان خواستار انجام کار جهادی در این حوزه هستند و با جدیت موضوع را پیگیری می‌کنند و خواستار گزارش‌های جامع و مستمر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه هستند. آیا اقدامات موثری توسط دستگاه های اجرایی در زمینه مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی انجام شده است؟ ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین در کشور زندگی می‌کنند که طی برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه دو برابر شده اند آیا این وضعیت در برنامه ششم هم افزایش خواهد داشت؟

وی با اعلام آماری، مدعی شد: بالغ بر دو میلیون معتاد، سه میلیون زن سرپرست خانوار و ۳.۵ میلیون بیکار در کشور به سر می‌برند. در برخی مناطق ضریب نفوذ بیکاری به ۶۰ درصد رسیده است و در برخی مناطق عمق نفوذ طلاق به ۴۰ درصد رسیده است. اینها یعنی مصیبت، مصیبتی که باید برای آن عزاداری کرد. آقایان دولتمرد صبر نکنید، باید به سرعت با انسجام دولت و ظهور برنامه‌های اساسی به آسیب‌های اجتماعی ورود کنید.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه «بی‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی به مذهب لطمه می‌زند» گفت: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی پدیده‌های واقعی هستند و متغیرند اما قانون گریز نیستند و با اجرای قوانین توسط دستگاه‌ها سامان می‌یابند. به عنوان رسالت همگانی، دولتمردان پیش‌قدم شوند. اگر به آسیب‌های اجتماعی به موقع رسیدگی نشود به «جرم» تبدیل می‌شوند. اگر جرم زیاد است بدانید به دلیل بی‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی است و فرار نخبگان ناشی از کم کاری آقایان است.

هاشمی ادامه داد: سکوت در این حوزه موجب جدی شدن بحران‌های اجتماعی می‌شود. سکوت در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی جرم و خیانت است. وقت آن است دولت لایحه جامعی به مجلس بیاورد و مقدمات کار را برای کاری اساسی به وجود آورد. بندهِ نماینده به اندازه طرح موضوع، توان دارم.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس متذکر شد: سیاستگذاری مسائل اجتماعی از سوی افراد سیاسی انجام می‌شود به همین دلیل عمق این آسیب‌ها را درک نمی‌کنند. نهاد خانواده در معرض خطر است و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی معلوم نیست چه می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه