English

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در واکنش به گزارش نوبخت:

دولت در ارائه اطلاعات طرح های نیمه کار برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی قصور کرده است

کارشناس مرکز پژوهش های مجلس گفت: مقرر شده بود دولت سامانه‌ای ایجاد کند تا اطلاعات طرح‌های نیمه کاره در آن قرار گیرد تا مشخص شود هر طرح عمرانی چه میزان بازدهی داشته و باید در اختیار چه افرادی قرار گیرد اما تا کنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

دولت در ارائه اطلاعات طرح های نیمه کار برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی قصور کرده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، قاسمی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 16 مهرماه) مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش محمدباقر نوبخت درباره عملکرد دولت در واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به مردم گفت: مقرر شده بود دولت سامانه‌ای ایجاد کند تا اطلاعات طرح‌های نیمه کاره در آن قرار گیرد تا مشخص  شود هر طرح عمرانی چه میزان بازدهی داشته و باید در اختیار چه افرادی قرار گیرد.

این کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: دولت تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نداده و آن چه روی سایتی که معرفی کرده نشان داده شده کفایت لازم برای ایجاد انگیزه در بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نیمه کاره عمرانی را ندارد.

وی افزود: قرار بود نظام فنی و اجرایی کشور که در آن نحوه اجرا، نظارت و انتخاب پیمانکار تعریف می‌شود، اصلاح شود اما طی 3 سال گذشته این اتفاق نیفتاده و واگذاری با این شرایط امکان‌پذیر نیست.

قاسمی در ادامه با صوری خواندن سایت دولت عنوان کرد: در حال حاضر بزرگترین پروژه مطرح شده در این سایت واگذاری فرودگاه اهواز است که صرفا چند اسلاید درباره آن توضیح داده شده و با این اطلاعات به هیچ وجه امکان ندارد بخش خصوصی نسبت به حضور در آن انگیزه پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کند لذا تاکنون اهتمام کافی برای ایجاد تمهیدات لازم برای ورود به طرح‌ها وجود نداشته است.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در پایان به دستور کار کمیسیون اقتصادی دولت برای صبح فردا اشاره و خاطر نشان کرد: دولت قصد دارد طرح‌های نیمه کاره عمرانی را به تعاونی‌های کارکنان دستگاه‌ها و یا صندوق‌های بازنشستگی واگذار کند در حالی که تجارب گذشته هیچ سابقه خوبی در این خصوص یادآور نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه