English

امروز معضل اصلی و ام الفساد در کشور ما بیکاری است

درباره علت تداوم اشتغال اتباع خارجی در کشور و از بین رفتن فرصت های شغلی اظهار داشت: امروز معضل اصلی و ام الفساد در کشور ما بیکاری است.

امروز معضل اصلی و ام الفساد در کشور ما بیکاری است

به گزارش خبرگزاری موج،  حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در طرح سوال از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت تداوم اشتغال اتباع خارجی در کشور و از بین رفتن فرصت های شغلی اظهار داشت: امروز معضل اصلی و ام الفساد در کشور ما بیکاری است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۴ میلیون جوان بیکار در کشور داریم و این سوال وجود دارد که علت اشتغال دو تا سه میلیون تبعه خارجی غیرمجاز آن هم بر اساس آمارهای رسمی چیست و چه توجیهی دارد؟

حاجی دلیگانی خطاب به وزیر کار گفت: وزارتخانه شما مسئولیت برنامه ریزی و نظارت بر قوانین حوزه کار را دارد؛ آیا شما در سال ۹۲ و هنگام رای اعتماد متعهد نشدید که بازرسی های مستمر را برای صیانت از بازار کار انجام دهید؟

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ادامه داد: در راستای ماده ۱۲۰ قانون کار که می گوید اتباع بیگانه نمی توانند جز با ویزای ورود و حق کار معین و با پروانه مشغول کار شوند، چه کرده اید!؟

وی ادامه داد: کیست که نداند اتباع بیگانه امروز از سبزی فروشی تا طلافروشی و استادکاری ساختمان و حتی رانندگی مشغول به کار هستند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به وزیر کار خاطرنشان کرد: خود شما در برنامه «پایش» گفتید که دو میلیون تبعه خارجی غیرمجاز در کشور داریم؛ آیا فقط بیان درد کافی است؟ در راستای وظایفتان در فصل پنج قانون کار و نیز سازماندهی اشتغال اتباع بیگانه چه کرده اید و این هرج و ولنگاری برای چیست؟

حاجی دلیگانی تاکید کرد: نگویید که جوانان ایرانی کارهای سخت را انجام نمی دهند؛ امروز دیگر مثل گذشته نیست، در ۱۵ استان کشور که حضور اتباع خارجی ممنوع است کارهای سخت را چه کسی جز جوانان ایرانی انجام می دهند؟ اگر حقوق و مزد مناسبی بدهیم چرا جوان ایرانی کار نکند؟

وی در پایان عنوان کرد: با سیطره کارفرمایان خارجی در آینده نزدیک مواجهیم؛ خطری که هیچ گاه اهمیت آن را احساس نکرده ایم؛ در چنین شرایطی فرزندان خودمان را هم باید برای کار یاد گرفتن به دست اتباع خارجی بسپاریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه