English

مردم چشم به اقدامات مسوولان دوخته اند

نماینده مردم ورزقان در مجلس افزود: مردم چشم به اقدامات مسوولان دوخته و مسوولان باید در برابر آنها پاسخگو باشند، باید اصلاحات اساسی در ساز و کار مجلس صورت گیرد

مردم چشم به اقدامات مسوولان دوخته اند

به گزارش خبرگزاری موج، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: واگذاری‌ها در کشور انجام شده اما خصوصی‌سازی صورت نگرفته است.

رضا علیزاده در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس اظهار داشت: مردم از رفتار برخی مدیران و برخی سوء مدیریت‌ها گله دارند، مردم سلامت مدیران در لایه‌های فوقانی را به دقت مشاهده کرده و این موضوع به شدت در روحیه آنها در برابر مقابله با سختی‌ها و بحران‌ها اثرگذار است، ‌بنابراین باید به گونه‌ای رفتار شود که بار دیگر روحیه زمان دفاع مقدس در جامعه زنده شود که در آن زمان می‌توان به راحتی بحران‌ها را پشت سر گذاشت.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در مجلس همچنین بیان کرد: 7 ماه از سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، می‌گذرد، مجلس و دولت کدام گام اساسی که مردم نتیجه و اثرات آن را احساس کنند، برداشته‌اند.

نماینده مردم ورزقان در مجلس افزود: مردم چشم به اقدامات مسوولان دوخته و مسوولان باید در برابر آنها پاسخگو باشند، باید اصلاحات اساسی در ساز و کار مجلس صورت گیرد و سوال از وزیر پس از یک سال نوبت زمانی به صحن می رسد که آن سوال موضوعیت خود را از دست داده، از سوی دیگر ساختار اداری کشور ایرادات اساسی دارد و با این نحوه اداره کشور راه به جایی برده نمی‌شود.

علیزاده با اشاره به این که سال ها طول می‌کشد تا پروژه‌ای اجرایی شود، گفت: این نوع کار کردن یعنی هدر رفتن بیت‌المال، لذا به هر طریق ممکن باید زمینه را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کرد، سیستم اداری را اصلاح کرد تا زمانی که سرمایه‌گذاری پیدا شد در پیچ و خم‌ها سرگردان نشود.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: بر این اساس دولت باید کوچک و چابک شود، با کم و زیاد کردن تعداد وزارتخانه‌ها از طریق ادغام یا تفکیک آنها دولت چابک نمی‌شود، دولت زمانی چابک و کارآمد می‌شود که دست از تصدی‌گری برداشته و به وظایف راهبردی و حمایتی خود از تولید و صادرات بپردازد.

وی یکی از دلایل آسیب های واحدهای تولیدی و صنعتی را عدم اجرای صحیح اصل 44 عنوان کرد و گفت: در کشور واگذاری انجام شده اما خصوصی‌سازی صورت نگرفته، سهام واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی به جای واگذاری به بخش خصوصی بین دستگاه‌ها و گاهی اوقات وزارتخانه‌ها همانند گوشت قربانی تقسیم شده اند و با دست خود این واحدهای تولیدی را به سمت نابودی کشانده‌ایم.

نماینده مردم ورزقان در مجلس در ادامه تاکید کرد: اگر بخش خصوصی واقعی در کشور مورد حمایت قرار گیرد و خصوصی‌سازی واقعی انجام شود، رانت و فساد از بین می‌رود.

این نماینده مجلس یادآور شد: لایحه بودجه سال 97 در دولت در حال تنظیم است از دولت و دستگاه‌های دولتی به ویژه معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور درخواست می‌شود که به موضوع اولویت‌ها به ویژه سهم مناطق محروم و کمتر توسعه یافته جهت ایجاد توسعه متوازن در کشور و تقویت تولید و اشتغال در راستای اسناد بالادستی توجه ویژه شود زیرا مهمترین راه نجات کشور از وضعیت کنونی تقویت تولید و صادرات است.

علیزاده در پایان به مسائل حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و افزود: بنده از بدو ورود به مجلس در این دوره با حمایت مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی به ویژه پیگیری‌های مکرر مردم شهرستان پیگیر از سرگیری مجدد پروژه‌هایی مانند طرح توسعه معدن مس سنقر ورزقان هستم چرا که توقف این پروژه ها در تضاد با موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بوده و مطالبه جدی مردم شهرستان بوده و حتی به مطالبه مردم در استان تبدیل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه