English

تغییرات در دو جریان سیاسی کشور در راستای مطالبات مردمی بوده است

رئیس شاخه جوانان حزب اسلامی کار گفت: هر دو جریان سیاسی اصلی کشور طی دوران گذشته تغییرات ملموسی در اندیشه‌شان داشته‌اند که این تغییرات را باید در راستای مطالبات مردمی و سنت مدرنیته دانست.

تغییرات در دو جریان سیاسی کشور در راستای مطالبات مردمی بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس شاخه جوانان حزب اسلامی کار گفت: هر دو جریان سیاسی اصلی کشور طی دوران گذشته تغییرات ملموسی در اندیشه‌شان داشته‌اند که این تغییرات را باید در راستای مطالبات مردمی و سنت مدرنیته دانست.

پیام مجرد در این باره اظهار کرد: یکی از نکاتی که جزو اصول مدیریتی است و به جریان‌های سیاسی منتقل شده است، تغییر پذیر بودن است. تغییرپذیری بدان معنا است که این جریان‌های سیاسی از پوسته اولیه خود بیرون آمده و تغییرات جدی براساس گذر زمان و به دست آمدن تجربیات مختلف در خود ایجاد کردند.

وی ادامه داد: نمونه بارز این تغییرات را در رفتار سیاسی مرحوم آیت الله رفسنجانی دیدیم که چگونه در روند سیاست‌ورزی خود تعدیل ایجاد کردند. ما درس گرفتیم که جریان سیاسی‌ پایدار و مطلوب خواهد ماند که در رفتار خود بازنگری کرده و سیاست‌ورزی‌هایش را با شرایط موجود به اصطلاح بومی سازی کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اصولا تغییرات جریان های سیاسی در راستای تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صورت می گیرد. حتی می‌توان گفت سیاست‌ خارجی نیز یکی از المان‌هایی است که بر این تغییرات اثر می‌گذارد.

وی سپس به تغییرات جریان اصلاح‌طلبی اشاره کرد و گفت: با توجه به گذر زمان تغییرات اساسی‌ای در جریان اصلاحات به وقوع پیوست. اندیشه ابتدایی این جریان باعث رشد این تفکر شد؛ اما در نهایت در یک جایی باعث کند شدن رشد و باز ماندنش از کسب منفعت‌ها در قدرت سیاسی شد.

مجرد خاطر نشان کرد: می‌توان گفت که این جریان سیاسی تغییرات را در خود ایجاد کرد و با سیاست‌های تعدیلی و توجه به خواست‌های مردمی و اجماع نظر احزاب، مجدد به قدرت بازگشت. حتی می‌توان گفت این بازگشت نسبت به گذشته عمیق و دقیق‌تر بوده است.

وی با اشاره به تغییرات جریان اصولگرایی نیز گفت: دقیقا همین تعدیل نظر و ایجاد تغییرات را در جریان اصولگرایی هم قابل رویت است. این جریان به دو دوران قبل از احمدی‌نژاد و بعد از احمدی نژاد تقسیم می‌شود. زمانی اجماع تمامی اصولگرایان بر محمود احمدی نژاد بود اما در حال حاضر او را دیگر جزو این جریان به حساب نمی‌آورند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: اشخاص و جریان‌های سیاسی با ایجاد همین تغییرها است که سرپا می مانند. با گذر زمان و رشد و پیشرفت جامعه جریانهای سیاسی و سیاستمداران نیاز دارند تا در سیاست ورزی هایشان بازنگری کنند. این موضوع یکی از سنت‌های مدرنیته است و این تغییرات باعث مردمی شدن و مطلوب شدن هرچه بیشتر سیاست‌ها می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه