English

در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران؛

سخنان ترامپ بی منطق و غیر عقلانی بود

کاظم جلالی در دیدار میشل دوکلو رئیس آکادمی دیپلماسی فرانسه و رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران سخنان دونالد ترامپ در خصوص خروج از برجام را بی منطق و غیرعقلانی دانست.

سخنان ترامپ بی منطق و غیر عقلانی بود

به گزارش خبرگزاری موج از خانه ملت، کاظم جلالی در دیدار میشل دوکلو رئیس آکادمی دیپلماسی فرانسه و رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران سخنان دونالد ترامپ در خصوص خروج از برجام را بی منطق و غیرعقلانی دانست.
وی به توسعه روابط ایران و فرانسه بعد از برجام در زمینه اقتصادی اشاره کرد و گفت: دو کشور دارای ظرفیت های اقتصادی بالایی به ویژه در زمینه انرژی، ارتباطات، حمل و نقل و خودروسازی هستند که بعد از توافق هسته ای ایران و 1+5 بخشی از این ظرفیت ها به کار گرفته شد و موجب ارتقای سطح روابط تجاری دو کشور شده است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اراده سیاسی مقامات عالیرتبه دو کشور برای احیای همکاری های فیمابین امیدواریم شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط ایران و فرانسه و بهره برداری از ظرفیت های موجود در حوزه سیاسی و اقتصادی باشیم.
جلالی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شرایط منطقه اظهارکرد: خطر افراط گرایی و تروریسم در منطقه و توسعه آن به سایر نقاط دنیا مستلزم توجه همه کشورهایی است که قصد مبارزه جدی با این پدیده شوم را دارند.
وی یادآور شد: حل مسئله تروریسم لزوم نگاه عمیق به ریشه های فکری و فرهنگی این قضیه را می طلبد و مبارزه نظامی به تنهایی نمی تواند موجب ریشه کن کردن کامل گروه های تروریستی شود.
وی همچنین به امکانات مالی و نظامی قابل توجه گروه های تروریستی فعال در منطقه اشاره کرد و افزود: توانایی مالی و امکانات گسترده نظامی گروه های تروریستی، حکایت از پشتیبانی و کمک های برخی از کشورهای منطقه به گروه های تروریستی دارد، لذا مبارزه موثر با تروریسم باید بر قطع این کمک ها نیز تمرکز داشته باشد.

سیاست مکرون هم راستا با اتحادیه اروپا حفظ برجام است

میشل دوکلو رئیس آکادمی دیپلماسی فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: رایزنی با مقامات ایرانی و اطلاع از دیدگاه های این کشور در خصوص تحولات منطقه از اهداف سفر به ایران است.
وی ضمن برشمردن بحران هایی که منطقه با آنها روبرو است، خاطرنشان کرد: تروریسم مهم ترین تهدید منطقه و جهان است.
وی افزود: هر چند قدرت نظامی گروه های افراطی و تروریستی در منطقه کاهش یافته است ولی ریسک ها و تنش های جدیدی که بعد از دست رفتن سرزمین های آنها به وجود می آید باید مورد توجه کشورهای درگیر در این بحران قرار گیرد.
رییس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران ادامه داد: مراکز مطالعاتی فرانسه اکنون بر این مسئله متمرکز هستند که چرا جوانان کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، جذب گروه های تروریستی می شوند، تا با یافتن دلایل جذابیت های گروه های تروریستی، مانع از پیوستن جوانان فرانسوی و اروپایی به این گروه ها شود.
دوکلو به سخنان مکرون رئیس جمهوری فرانسه درخصوص حفظ برجام نیز اشاره کرد و یادآور شد: از دید ما برجام توافق خوبی است که منجر به افزایش سطح همکاری های ایران با اروپا و سایر کشورهای دنیا شده است و سیاست رییس جمهوری جدید فرانسه نیز هم راستا با اتحادیه اروپا حفظ این توافق است.
رییس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران تصریح کرد: مواضع آقای ماکرون در خصوص حفظ برجام در سازمان ملل متحد قابل توجه و مهم بود و در همین راستا با توجه به اینکه ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است، انتظار ایران از مجموعه 1+5 نیز عمل آنها به تعهدات خود است.
دوکلو در ادامه با اشاره به سیاست خارجی فرانسه در قبال سوریه اظهار کرد: رئیس جمهور جدید فرانسه طرح ایجاد گروه های تماس را ارائه کرده است که این گروه ها از کنشگران تاثیرگذار منطقه ای و بین المللی از جمله ایران تشکیل می شوند تا گفت وگوهای با گروه های مختلف سوری را مدیریت و با آنها در خصوص نحوه خروج از بحران مذاکره کنند.
وی با بیان این که فرانسه قصد دارد با رویکرد گفت وگو و مذاکره با کشورهای منطقه نقش فعال تری را در حل بحران های منطقه بازی کند، تصریح کرد: فرانسه منافع مشترکی با کشورهای منطقه دارد که باعث می شود ضمن حفظ روابط دوستانه خود با همه کشورها، با رویکردی گفت و گو محور، در حل بحران های منطقه تاثیرگذار باشد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه