English

در دیدار رئیس مرکز مطالعه خاورمیانه چین؛

ولایتی: ثقل سیاست های بین المللی به سمت آسیا تمایل پیدا کرده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه چین بابیان اینکه ثقل سیاست های بین المللی به سمت آسیا تمایل پیدا کرده است، گفت: چین و ایران هر دو محور های مهم تحولات بین المللی هستند.

ولایتی: ثقل سیاست های بین المللی به سمت آسیا تمایل پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر ولایتی روز دوشنبه در دیدار نیوژین چون رئیس موسسه مطالعات خاورمیانه چین با اشاره به روابط ایران و چین روابط راهبردی است، گفت: از گسترش روابط دو کشور استقبال می کنیم و موسسه مطالعات راهبردی خاور میانه نیز در توسعه روابط بین المللی و منطقه ای دو کشور نقش موثری داشته است.

وی افزود: آنچه مسلم است وجود زمینه توسعه روابط بین دو کشور است که در این خصوص نه تنها در حوزه های دو جانبه بلکه در زمینه همکاری های منطقه ای و بین المللی نیز شرایط فراهم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دیدگاه های دو کشور در زمینه منطقه ای به یکدیگر نزدیک و یا منطبق است، گفت: این موضوع ضرورت توسعه روابط دو کشور را بیشتر می کند.

ولایتی با بیان اینکه هرچه زمان می گذرد ضرورت توسعه روابط دو کشور بیشتر می شود، گفت: به تدریج ثقل سیاست های بین المللی به سمت آسیا تمایل پیدا کرده است که چین در شرق و ایران در غرب آسیا هر دو محور های بسیار مهمی برای تحولات قاره ای و بین المللی هستند.

وی در پاسخ به سوال مقام چینی در خصوص ارزیابی روابط دو کشور پس از سفر رئیس جمهور چین به ایران، اظهار کرد: همانگونه که چین تمایل به توسعه روابط راهبردی دارد، جمهوری اسلامی ایران هم چنین تمایلی دارد و دو طرف در این زمینه توافقات ارزشمندی دارند که البته موانعی هم وجود دارد که برای رفع آن ها باید تلاش کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهمیت روابط بین المللی اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله موارد مهم دو طرف جاده ابریشم است که ضرورت توسعه تعاملات و به ویژه نقش تاریخی ایران مورد توجه است که باید در این زمینه گفت وگوها را توسعه داد.

نیوژین چون رئیس مرکز مطالعه خاورمیانه چین نیز در این دیدار، با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهوری چین به ایران، گفت: در این سفر موافقت نامه های استراتژیکی بین دو کشور منعقد شد که باعث تسریع در توسعه روابط دو کشور شد.

وی ادامه داد: مرکز مطالعات راهبردی خاورمیانه چین یکی از ارگان های مطالعاتی و زیر مجموعه دولت مرکزی چین است.

نیوژین چون در پایان با ابراز خرسندی از توسعه روابط و همکاری با نهاد ها و پژوهشگران ایرانی، گفت: مراکز مطالعاتی دو کشور می توانند به سهم خود در تعمیق و توسعه روابط ایفای نقش کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه