English

در نشست خبری مشترک با لاریجانی

رئیس مجلس آفریقای جنوبی: از عضویت ایران در بریکس حمایت می‌کنیم

رئیس مجلس آفریقای جنوبی گفت: آفریقای جنوبی از عضویت ایران در بریکس حمایت می‌کند.

رئیس مجلس آفریقای جنوبی: از عضویت ایران در بریکس حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، بالکا امبته رئیس مجلس آفریقای جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مشترک با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش پارلمان‌ها و روابط مردم با مردم و دیپلماسی پارلمانی، گفت: ما در نشستی که با رئیس مجلس ایران داشتیم بر دیپلماسی پارلمانی تأکید کردیم زیرا بر آن معتقدیم.

وی افزود: در این دیدار در رابطه با ساختار پارلمان‌ها و مسائل مربوط به آن بحث و تبادل نظر شد.

رئیس مجلس آفریقای جنوبی تصریح کرد: نشست‌های پارلمانی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که معتقدیم باید در کشور خود رابطه خوبی با اتباع داشته باشیم تا شاهد زندگی خوبی برای همه مردم باشیم.

امبته اضافه کرد: در سفری که رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران داشت، مسئله الحاق ایران به "بریکس" مطرح شد که ما به عنوان پارلمان آفریقای جنوبی از الحاق ایران به "بریکس" حمایت می‌کنیم زیرا می‌تواند به رشد و توسعه هرچه بیشتر کشورهای عضو بریکس با عضویت ایران اطمینان حاصل کنیم.

وی ادامه داد: ما به وسعت و جمعیت 80 میلیونی ایران آشنا هستیم و می‌دانیم که ایران دستاوردهای مهمی در زمینه آموزش داشته و موقعیت راهبردی و استراتژیکی مهمی نیز دارد که ما خواهان گسترش روابط با ایران هستیم.

رئیس مجلس آفریقای جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری میلادی شاهد سفر آقای روحانی رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی باشیم و امیدواریم آقای لاریجانی رئیس مجلس ایران یک بار دیگر به آفریقای جنوبی سفر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه