English

دبیر کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با موج

مبارزه با قاچاق کالا از طریق راه اندازی پنجره واحد تجارت از اقدامات مهم کرباسیان است

دبیر کمیسیون انرژی مجلس گفت: کرباسیان با انجام اقداماتی از قبیل به کار گیری آی تی در حوزه گمرک و راه اندازی پنجره واحد تجارت تا حد قابل توجهی از حجم قاچاق کالا کم کرد.

مبارزه با قاچاق کالا از طریق راه اندازی پنجره واحد تجارت از اقدامات مهم کرباسیان است

عبدالحمید خدری در خصوص مسعود کرباسیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: برای قضاوت اقدامات کرباسیان در دوران مدیریتش در گمرک باید آن را با گذشته مقایسه کرد. کرباسیان با راه اندازی پنجره واحد تجارت و سامانه امور گمرکی، از میزان قاچاق کالا تا حد زیادی کاست.

عضو کمیسیون انرژی از جمله دستاوردهای کرباسیان در حوزه کار گمرکی به ساماندهی ته لنجی برای مرزنشینان اشاره کرد و گفت: بحث ته لنجی به تصویب دولت رسید و کرباسیان از افرادی بود که با این طرح موافق بود. با توجه به این طرح هر ملوان از 10 میلیون معافیت گمرکی در واردات کالا برخوردار است. لذا با توجه به رضایت مرزنشیان از این طرح، می تواند تا ابد برای آنها ماندگار خواهد بود.

خدری ادامه داد: کرباسیان تا پیش از این در 20 وزارت خانه و سازمان مرتبط با اقتصاد فعالیت داشته و لذا با توجه به کارنامه درخشان او و همراهی تیم اقتصادی دولت دوازدهم، آینده خوبی در راستای شکوفایی اقتصاد متصور هستم.

همچنین وی درباره کارنامه چهار ساله ظریف در وزارت خارجه گفت: عملکرد دکتر ظریف حتی برای کسانی که فعالی سیاسی و اجتماعی هم نیستند روشن است و انها نیز منکر این نیستند که ایشان کارنامه موفقی داشته است.

لزوم توجه به دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه

خدری افزود: به نظر من بعد از انقلاب اسلامی، ظریف یکی از نادرترین وزرای امور خارجه ما بوده که با یک دیپلماسی خوب توانسته جایگاه ایران را در محیط بین الملل ارتقا دهد. ظریف تسلط قابل توجهی در امور دیپماسی دارد و لذا من معتقدم که با رای بسیار بالایی از مجلس قطعا در دولت دوازدهم ادامه کار خواهد داد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در خانه ملت تاکید کرد: اگرچه در بعد دیپلماسی اقتصادی مباحثی مطرح است و شاید خود ظریف نیز قبول کرد که در این زمینه کم کاری هایی صورت داده که برنامه های وی نشان از فعال تر شدن این حوزه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه