English

معاون روابط‌عمومی سپاه پاسداران:

شناسایی خط رسانه‌های دشمن، امری مهم و ضروری است

معاون روابط‌عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: شناسایی خط رسانه‌های دشمن موضوع بسیار مهمی است که مورد توجه و تاکید ما قرار دارد.

شناسایی خط رسانه‌های دشمن، امری مهم و ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار رمضان شریف در نشست خبری اظهار کرد: اصحاب رسانه را همواره همراه و همگام خود می‌دانیم؛ چرا که بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، یکی از نیازهای ضروری امروز است و در این عرصه، خبرنگاران رسالت سنگینی بر دوش دارند. نقش رسانه‌ها در جهت‌گیری‌ها و تاثیر در افکار عمومی، امری انکارناپذیر است، زیرا این رسانه‌ها هستند که از سازمان‌ها و ادارات به عموم جامعه تصویر ارائه می‌کنند.

وی افزود: امروز شاهد وقوع جنایات عظیمی از سوی برخی کشورها در حق کشورهای دیگر هستیم که مصادق بارز آن تحولات مربوط به سوریه، عراق، یمن و فلسطین است. آوارگی میلیون‌ها انسان در این مناطق حاکی از اقدمات ضدانسانی کشورهایی است که نام‌شان برای مردم دنیا آشنا است و این عرصه جنگ‌طلبانه موجب شده تا مردم جنگ‌دیده در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشند.

شریف تصریح کرد: متاسفانه با وجود نظام رسانه‌ای نامتعادل، گاها شاهد رفتارهای مغرضانه هستیم، به‌طوری ‌که این عامل موجب شده برخی کشورها خود را مدافع حقوق بشر جا زده و فعالیت کنند؛ به‌طور مثال، اگر رسانه‌ها می‌توانستند شیوع بیماری وبا که در یمن شاهد آن هستیم و اهدای هدایایی ویژه و حجیم دولت عربستان به ترامپ را رسانه‌ای کنند، قطعا چهره دیگری از این کشورها در ذهن مسلمانان نقش می‌بست و اینگونه به باطن امر پی می‌بردند، همان‌گونه که ماه پشت ابر نمی‌ماند، امروز هم مسئله فلسطین برای مردم جهان به‌خوبی روشن و حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: ضرورت شناسایی خط رسانه‌های دشمن موضوع بسیار مهمی است که مورد توجه و تاکید ما قرار دارد؛ چراکه بیان انتقادات و معرفی ظرفیت‌ها در افکار عمومی، امری مهم محسوب می‌شود، زیرا رسانه‌ها نقش قابل توجه و تعیین‌کننده‌ای در فضاسازی افکار عمومی بر عهده دارند. وجود ظرفیت‌های عظیم در گفتمان مسلط نظام اسلامی و وجود توانمندی‌های بسیار زیاد در این عرصه موجب شده دشمنان اگر هم به فکر تجاوز باشند، اما با نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی از طراحی جنگ صرف‌نظر و پشیمان خواهند شد.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کشورمان صاحب نیروی دریایی صد درصد بومی بوده و در حوزه موشکی، قدرت قابل محاسبه داشته و از وجود نیروهای چابک و مقتدری برخوردار است.

شریف افزود: همه ما باید تلاش کنیم، خوبی را منعکس کرده و چهره شفاف نظام اسلامی را به درستی معرفی کنیم؛ ما دنبال رجزخوانی نیستیم اما نشان دادیم که قادر هستیم از امنیت کشور و مردم دفاع کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی در این رابطه که قدرت موشکی سپاه چه اندازه بازدارنده است، گفت: بارها مقام معظم رهبری تاکید داشته‌اند که موشک‌های ما برای تامین امنیت کشور و مقابله با کشورهایی که در صدد صدمه زدن به امنیت کشور هستند، ساخته شده است که در این عرصه هم‌نوایی خوبی برای افزایش توان قدرت موشکی کشور وجود دارد؛ بخش عمده‌ای از مردم و مسئولان می‌دانند که به دلیل نداشتن تجهیزات در دوران دفاع‌مقدس با مشکلات زیادی مواجه بودیم که خوشبختانه امروز مردم، مجلس و مسئولان از توان موشکی کشور دفاع می‌کنند و همراهی خوبی در این زمینه وجود دارد؛ ملت ما هرگز در مقابل کسانی که قصد مقابله با نظام اسلامی را داشته باشند، کوتاه نمی‌آیند.

شریف در پاسخ به این سئوال که سپاه با چه رویکردی دولت را همراهی می‌کند، گفت: گره زدن سپاه به جریانات سیاسی را به فراموشی بسپارید، سپاه دارای وظیفه سنگینی بوده و با جدیت پایبند به تحقق آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است؛ چنانچه هر جریان سیاسی که به اصول ثابت سپاه نزدیک‌تر بوده و به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی که عزت و سربلندی مردم و انقلاب را به دنبال دارد، باشد مورد حمایت سپاه قرار دارد؛ سپاه بزرگتر از آن است که با عینک سیاسی به رفع گرفتارهای مردم بنگرد، هر وزیر و دولتی که برای پیشرفت کار مردم تلاش کند، حتما مورد حمایت سپاه بوده و هست و اگر سپاه انتقاداتی داشته، مربوط به دولت خاصی نبوده است.

شریف تصریح کرد: هر کسی که برای سربلندی ملت ایران تلاش کند مورد تشویق سپاه است و در این راستا میزان هم‌گرایی سپاه به دولت‌ها بستگی به میزان چسبندگی آن‌ها به آرمان‌های انقلاب و رفع مشکلات مردم دارد.

وی افزود: در حوزه سازندگی، سپاه وارد عرصه شده و بعد از جنگ این ماموریت را بر عهده گرفته است. برخلاف تصویرسازی‌ها، سپاه پاسداران پیشتاز در عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی بوده و در این عرصه با همه دولت‌ها همکاری لازم را داشته است؛ درصد بالایی از پروژه‌های افتتاح شده در دولت یازدهم از طریق قرارگاه سازندگی انجام شده است و سپاه پاسداران هیچ ادعایی در این زمینه ندارد و اگر دولت جایگزینی در این زمینه داشته باشد، سپاه حساسیتی در این زمینه نداشته و با انگیزه برای کشور کار می‌کند.

معاون روابط‌عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: اگر تصویر واقعی دشمنان در برخورد با انقلاب اسلامی را به نسل امروز نشان دهیم، بخش عمده‌ای از مسیر در حوزه جنگ‌نرم را طی کرده‌ایم؛ دشمن در حوزه جنگ‌نرم به‌دنبال افزایش اختلافات در کشور است و سعی در ایجاد شکاف و اختلاف در درون کشور داشته و قصد دارد جلوه ناکارآمدی از نظام را عرضه کند که باید مراقب این دو اصل باشیم.

شریف خاطرنشان کرد: تحریم‌ها به بهانه تحت‌الشعاع قرار دادن مردم از سوی دشمنان ایجاد می‌شود و واژه جدیدی برای تقابل با نظام اسلامی است؛ پیوستگی اقتصادی و پولی دنیای امروز موجب شده تا دشمنان از این حربه برای فشار استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه