English

قام مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی

برنامه های ویژه ترک اعتیاد برای ۱۲ استان کشور پیش بینی شده است

دبیر شورای اجتماعی کشور گفت: در حوزه حاشیه نشینی که جزو مسائل مهم آسیب های اجتماعی است برنامه 5 ساله ای از سوی ستاد بازآفرینی شهری تدوین شده که امسال 270 محله تحت پوشش برنامه های بهسازی و ارائه خدمات اجتماعی قرار می گیرند.

برنامه های ویژه ترک اعتیاد برای 12 استان کشور پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، تقی رستم وندی روز یکشنبه پس از جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران درباره جزییات این جلسه گفت: هدف جلسه بررسی برنامه های دستگاه های ملی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی بود. 

وی افزود: در جلسه امروز سه ستاد اصلی شامل کارگروه ملی طلاق، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ستاد بازآفرینی شهری در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی گزارش های خود را ارائه کردند. 

قام مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد: در طول یک سال گذشته با هماهنگی بین دستگاه ها و برنامه هایی که از استان ها دریافت شده است به نظر می آید انسجام خوبی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی پیش آمده است. 

رستم وندی یاد آور شد: به عنوان مثال در حوزه طلاق با هدف گذاری صورت گرفته از طریق کارگروه ملی طلاق که در شورای عالی انقلاب فرهنگی مستقر است, تلاش ما این است که موفق شویم در تمام کشور مراکز جامع خانواده تاسیس کنیم تا بتواند با ارائه آموزش.  خدمات مشاوره قبل از طلاق در حوزه کاهش آمار طلاق به توفیقاتی دست یابد. 

وی تصریح کرد: همچنین در همین حوزه وزارت بهداشت این ماموریت را پذیرفته است که اموزش های خود را از دو واحد به 6 واحد در سراسر کشور افزایش دهد. 

دبیر شورای اجتماعی کشور گفت: در حوزه حاشیه نشینی که جزو مسائل مهم آسیب های اجتماعی است برنامه 5 ساله ای از سوی ستاد بازآفرینی شهری تدوین شده که امسال 270 محله تحت پوشش برنامه های بهسازی و ارائه خدمات اجتماعی قرار می گیرند. 

رستم وندی بیان کرد: در سایر موارد مثل اعتیاد و مواد مخدر نیز 12 استان که شاخص های مصرف مواد یا شاخص های دیگر حوزه اعتیاد در آنها بالا است برنامه های ویژه ای را پیش بینی کردیم. 

وی ادامه داد: از جمله این برنامه ها جمع آوری معتادان متجاهر و ارائه خدمات بعد از ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال است. 

قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شورای اجتماعی کشور به موضوع ارائه مواد مخدر دولتی می پردازد گفت: این موضوع به عنوان طرحی از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است. شورای اجتماعی کشور با توجه به حضور همه دستگاه های ملی بحث های کلان را دنبال می کند و این موضوعات در ستاد مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار می گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه