English

وزیر نیرو در پاسخ به موج

بخشی از مشکلات آب‌رسانی روستاهای خوزستان در دولت یازدهم حل شد

وزیر نیرو گفت: مشکلات آب‌رسانی برخی از روستاهای استان خوزستان مربوط به امروز نیست و از قبل وجود داشته است اما دولت یازدهم مشکل دسترسی 1500 روستا به شبکه آب مطمئن را حل کرد.

بخشی از مشکلات آب‌رسانی روستاهای خوزستان در دولت یازدهم حل شد

حمید چیت چیان درباره مشکلات آب و برق خوزستان با ورود به فصل گرما به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اطلاعات غلطی در خصوص قطعی آب و برق خوزستان پخش شده است. در حالی که ما در این استان هیچ گاه نوبت‌بندی آب و قطعی برق دو ساعت به دو ساعت نداشتیم و لذا انتشار این اخبار نادرست تنها موجب تشویش و نگرانی اذهان مردم می‌شود.

وی افزود: صنعت برق و آب مسلط بر کار، خدمات را خود را ارائه می‌دهد منتها واقعیت این است که ما با دو مساله روبرو شدیم یکی گرمای بیش از حد که مصارف را افزایش داد و دیگری بالاتر رفتن استفاده از برق از پنج درصد پیش‌بینی‌شده به هفت درصد بود. بر این اساس درخواست وزارت نیرو از مردم این است که در یک ماه آینده با کنترل مصرف خود و صرفه جویی بین 5 تا 10 درصد ما در عبور این شرایط یاری کنند. در صورت این همراهی هیچ منطقه‌ای از کشور با قطعی آب و برق و یا نوبت‌بندی مواجه نخواهد شد.

وزیر نیرو در خصوص اظهارات یکی از نمایندگان استان خوزستان مبنی بر آب‌رسانی برخی روستاها با تانکر در گرمای 50 درجه تصریح کرد: باید از آن نماینده پرسید که آیا آب‌رسانی این روستاها که گفته می‌شود 45 روز است با مشکل کمبود آب مواجه شده‌اند به تازگی رخ داده یا از قبل بوده است؟ روزی که من مسئولیت وزارت نیرو را به عهده گرفتم 6700 روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شد. این مشکل مربوط به یک روز دو روز نیست. اما خوشبختانه در چهار سال گذشته با اقداماتی که صورت گرفت حدود 1500 روستا دارای شبکه آب مطمئن شدند هرچند که آب‌رسانی روستایی بیش از این تعداد بود و به رقم 4500 روستا رسیده است. لذا بحران کنونی نوظهور نیست.

چیت چیان تاکید کرد: با توجه به این مسائل، در روستاها و شهرهایی که جمعیت زیادی در آنجا مستقر هستند شبکه آب و برق کارش را به خوبی انجام می‌دهد. هرچند ممکن است به علت گرمای زیاد آتش‌سوزی‌های مختصری به وجود آید که در عرض دو ساعت یا حتی ده دقیقه مشکل حل شده است.

حتی یک قطره از آب کارون به کرمان منتقل نشده است

وی درباره بحث انتقال آب رود کارون از خوزستان به استان‌های کویری مانند یزد و کرمان بیان داشت: اینکه برخی نمایندگان خوزستان از انتقال آب کارون به بخش‌های کویری سخن می‌گویند، درست نیست. ما هیچ گاه از کارون به کرمان حتی یک قطره آب منتقل نکردیم. لذا همان نماینده‌ای که این اظهارات را مطرح می‌کند به خوبی می‌داند که دولت برای تامین آب کشاورزی در سطح 40 هزار هکتار مناقصه برگزار شد که فاینسر آن نیز انتخاب شد، شورای اقتصاد هم تصویب کرد و در حال حاضر در جریان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه