English

معاون دبیرکل سازمان ملل: همه طرف‌ها به اجرای برجام پایبند بمانند

معاون سیاسی سازمان ملل متحد در جلسه توجیهی برای شورای امنیت ضمن تاکید بر اهمیت برجام از همه طرف‌ها خواست تا از اجرای کامل و موثر برجام حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل روز پنج‌شنبه 29 ژوئن 2017 در نشست شورای امنیت از طرف‌های توافق هسته‌ای ایران و جامعه بین‌المللی خواست تا اجرای کامل و موثر برجام را حمایت کنند.

وی افزود: دبیرکل معتقد است که اجرای جامع و پایدار برجام تضمین می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز باقی خواهد ماند و همین‌طور شفافیت و امکان نظارت و راستی‌آزمایی نیز در این زمینه وجود خواهد داشت.

فلتمن در ادامه نشست توجیهی شورای امنیت در مورد قطعنامه 2231 اظهار کرد: این معاهده همچنین فرصت تبادل و همکاری با جامعه جهانی را در اختیار ایران قرار خواهد داد و نیز به افزایش تجارت و تقویت اقتصاد ایران کمک می‌کنند.

فلتمن افزود که دبیرکل هیچ‌گونه گزارش رسمی یا حتی از منابع غیررسمی در مورد تامین و انتقال مواد هسته‌ای به ایران که در تناقض با برجام باشد دریافت نکرده است.

معاون سیاسی سازمان ملل خطاب به 15 عضو این شورا در رابطه با اجرای ابعاد مربوط به برنامه موشکی بالستیک ایران گفت: در 29 ژانویه سال جاری ایران یک موشک بالستیک میان برد را آزمایش کرد که متعاقب آن نامه‌هایی از سوی ایران و اسرائیل و نیز یک نامه مشترک از سوی آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا برای ما ارسال شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین در خصوص مورد آزمایش موشک بالستیک ایران در مارس 2016 در شورای امنیت اجماعی بر سر این‌که این اقدام با متن قطعنامه 2231 مربوط بوده است یا خیر، صورت نگرفت.

او افزود که دبیرکل سازمان ملل از ایران خواست تا از انجام چنین اقداماتی که پتانسیل افزایش تنش را با خود به همراه دارند، امتناع کند.

فلتمن هم‌چنین در مورد محموله تسلیحاتی که در مارس 2016 توسط نیروی دریایی فرانسه در اقیانوس هند کشف و ضبط شد، افزود: پس از بررسی تسلیحات و تامین اطلاعات لازم، دبیرخانه سازمان ملل اطمینان دارد که این محموله از ایران خارج شده است.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در جمع‌بندی گزارش توجیهی خود با اشاره به وارد شدن توافق برجام به سومین سال گفت: دبیرکل بر اهمیت مسوولیت‌های مشخص طرف‌های توافق جهت اجرای کامل و کارآمد آن تاکید کرده است.

دبیرکل امیدوار است که همه طرف‌های برجام در زمینه اجرای این معاهده به پیشرفت ادامه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه