English

وزیر نفت در جمع خبرنگاران

افزایش تولید نفت آمریکا قیمت بازار جهانی نفت را کاهش داد

وزیر نفت افزایش900 هزار بشکه ای تولید نفت آمریکا را علت کاهش قیمت نفت در بازار جهانی دانست.

افزایش تولید نفت آمریکا قیمت بازار جهانی نفت را کاهش داد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، بیژن زنگنه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره کاهش قیمت نفت و اقداماتی که باید برای افزایش قیمت نفت صورت بگیرد گفت: علت کاهش قیمت نفت، افزایش غیر‌قابل پیش‌بینی تولید نفت آمریکا است که در این چند ماهه حدود ۹۰۰ هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش داد و این بسیار بیشتر از برآورد و پیش‌بینی اعضای اوپک بوده است.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: با این حال در حال رایزنی با اعضای اوپک هستیم که برای این موضوع تصمیم‌گیری کنیم که تصمیمی دشوار است. معنی تصمیم‌گیری این است که دوباره اوپک تولید خود را کاهش دهد. البته  بعضی از اعضای اوپک  براین باورند  که از کاهش تولید اوپک مدت زیادی نگذشته است که بتواند بر قیمت بازار اثرگذار باشد.لذا باید مقداری صبر کنیم تا ببینیم تاثیرات کاهش تولید نفت اوپک به چه شکل می‌شود و آن موقع تصمیم بگیریم. زیرا تصمیم و اجماع در داخل اوپک برای کاهش تولید در این سازمان کار سخت است.

وی همچنین راجع به اهمیت حضور در روز قدس تاکید کرد: قطعا خودم در این مراسم شرکت می‌کنم و هم مردم را برای حضور دعوت می‌کنم. امسال هم مساله قدس را داریم هم در ادامه آن مبحث مبارزه با تروریسم و داعش را داریم که باید هر دو را محکوم کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه