English

کریمی قدوسی مطرح کرد:

تاثیر روابط سینوسی قطر و عربستان در منطقه / رقابت میان دوحه و ریاض وارد دور جدیدی شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابعاد تنش های عربستان با قطر را تشریح کرد.

تاثیر روابط سینوسی قطر و عربستان در منطقه / رقابت میان دوحه و ریاض وارد دور جدیدی شده است

به گزارش خبرگزاری موج، جواد کریمی قدوسی در تحلیل تنش های رخ داده میان قطر و رژیم سعودی گفت: رقابت میان دوحه و ریاض اتفاق تازه ای نیست و روابط آنها به شدت سینوسی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: قطری ها به دلیل موقعیت جغرافیایی و مرز مشترک با ایران بیش از سایر کشورهای عضو شورای همکاری های خلیج فارس ، عمق موفقیت های جمهوری اسلامی را لمس کرده اند.

وی در ادامه افزود: روابط جمهوری اسلامی و قطر با وجود اختلافات جدی با شورای همکاری های خلیج فارس هرگز به سردی گراییده نشده است.

کریمی قدوسی با نکوهش رفتار و نقش ریاض در معضلات خاورمیانه گفت: رژیم سعودی با تعاملات عجیب و غیرعادی با بریتانیا ، آمریکا ، رژیم صهیونیستی و ارتباطات آشکار و پنهان با تروریست های تکفیری داعش به یک معضل برای خاورمیانه و حتی قطر تبدیل شده اند.

وی تشریح کرد: در جریان سفر ترامپ طرحی تهیه شد که با حضور ائتلاف عربی و حمایت آمریکایی ها علیه یکی از جزایر ایرانی در خلیج فارس حمله نظامی عملیاتی شود تا قسمتی از خاک کشورمان برای چند روز در تسخیر نیروهای ائتلاف عربی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس دهم گفت: براساس برنامه ریزی سرّی صورت گرفته در ریاض ، سعودی ها و ناوهای آمریکایی منتظر واکنش ایران به تسخیر جزایر ایرانی بودند تا آنها به طور مشترک وارد عمل شوند اما هوشیاری ایران در تعامل با قطر،عمان و تاحدود کویت باعث ناکامی توطئه جدید شد.

وی تاکید کرد: منافع ملی قطر در معرض تهیدات کشنده سعودی قرار گرفته است و جمهوری اسلامی به شدت نگران اقدامات خرابکارانه ریاض در این کشور همسایه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه