English

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد

پیشی گرفتن رییسی از روحانی/ اتحاد اصولگرایان جواب داد

نظرسنجی یک مؤسسه معتبر افکارسنجی حاکی است شوک اتحاد قالیباف و رئیسی تأثیر تعیین‌کننده‌ای در آرای مرددین داشته است.

پیشی گرفتن رییسی از روحانی/ اتحاد اصولگرایان جواب داد

به گزارش خبرگزاری موج، نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر حکایت از آن دارد که اتحاد حاصل شده بین دو کاندیدای اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، توانسته است روند حرکتی آرا به سوی کاندیداهای انتخاباتی را دچار دگرگونی کند.

این پیمایش نشان‌گر آن است که پس از اعلام کناره‌گیری محمدباقر قالیباف به سود حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، میزان افرادی که در انتخاب کاندیدای مورد نظرشان مردد بودند، به تنها حدود 8 درصد رسیده است. بر اساس همین پیمایش، رقم مربوط به این افراد پیش از ائتلاف 17 درصد بوده است.

پیمایش مزبور حکایت از آن دارد که 77.3 درصد از حامیان محمدباقر قالیباف، تصمیم خود را برای رای به سید ابراهیم رئیسی گرفته‌اند. 15.4 درصد نیز احتمالا به آقای رئیسی رای خواهند داد.

همچنین ائتلاف آقایان رئیسی و قالیباف، احتمال یک‌مرحله‌ای شدن انتخابات را افزایش داده است.

در شرایط کنونی، نظرسنجی مزبور که پیش از ظهر امروز به جمع‌بندی رسیده، مشارکت در انتخابات را در حدود 71 درصد پیش‌بینی می‌کند و سهم سید ابراهیم رئیسی از سبد رای را 47.9 درصد تخمین می‌زند. سهم آقای روحانی از سبد رای، 44.8 درصد است.

گفته‌ می‌شود اسحاق جهانگیری نیز امروز به نفع حسن روحانی کناره‌گیری خواهد کرد که بر این اساس، سهم حدودا 2 درصدی وی از سبد آرا  احتمالا به سبد حجت‌الاسلام حسن روحانی خواهد ریخت.

خبرگزاری موج تاکید می‌کند که انتشار هرگونه نتایج نظرسنجی به معنی تائید قطعی نتایج مطروحه در آن نبوده و هر نظرسنجی می‌تواند درصدی از خطا داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه