English

نامه ۱۱ نماینده به هیأت رئیسه مجلس درباره سند ۲۰۳۰

11 نماینده مجلس در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس خواستار رسیدگی به اجرای سند ۲۰۳۰ و همچنین پاسخگویی رئیس‌جمهور و وزراء در این رابطه شدند.

نامه 11 نماینده به هیأت رئیسه مجلس درباره سند ۲۰۳۰

به گزارش خبرگزاری موج، در این نامه خطاب به هیأت رئیسه مجلس آمده است که در پی اجرای مخفیانه سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو و نارضایتی رهبر معظم انقلاب، با استناد به ماده ۲۳۶ آیین نامه مجلس نسبت به این مسئله رسیدگی های لازم را انجام دهید.

متن کامل این نامه به این شرح است: اخیرا اطلاع یافتیم هیأت وزیران بدون رعایت اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی تصویب نامه ای به شماره ۵۲۹۱۳ /۷۶۴۰۳ مورخ ۹۵/۶/۲۵ داشتند که بر اساس آن سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو را پذیرفته و کشور را متعهد به اجرای آن نموده‌اند.

مفاد این سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو با اسناد بالادستی مثل سند چشم انداز کشور ، سیاست های کلی نظام از جمله سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و اصول ۲،۳،۴،۱۰،۱۲،۲۱،۵۶،۱۱۰،۱۲۱،۱۵۲ و ۱۵۳ مغایرت های اساسی دارد، بنابراین رئیس محترم جمهور و وزرا بر اساس اصول ۱۲۲ و ۱۳۷ قانون اساسی باید پاسخگو باشند لذا خواهشمند است به استناد ماده ۲۳۶ قانون آیین نامه داخلی دستور فرمائید مطابق فرآیند و زمان بندی مشخص شده رسیدگی و نتیجه را به مجلس شورای اسلامی جهت اقدامات قانونی بعدی ارائه نمایند.

بر اساس این گزارش، حسینعلی حاجی دلیگانی، کوچکی نژاد، آزادی خواه، موسوی لارگانی، علیرضا سلیمی، علی اکبر کریمی، محمدرضا منصوری، جواد کریمی قدوسی، سید حسین نقوی حسینی، احمد سالک و حمیدرضا فولادگر این نامه را امضا کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه