English

کارشناس مسائل سیاست خارجی در پاسخ به موج

عدم تاثیر برجام بر پایان خصومت ها در مناسبات ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: اجرای برجام که به دنبال آن باید فضاسازی ها علیه ایران در منطقه کاهش می یافت، تاثیری بر مناسبات تهران با کشورهای حوزه خلیج فارس نداشت و این روابط همچنان تیره باقی ماند.

عدم تاثیر برجام بر پایان خصومت ها در مناسبات ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس

حسن هانی زاده در مورد دستاوردهای دولت یازدهم در رابطه با کشورهای عرب منطقه خاورمیانه در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: دولت در سه سال و نیم گذشته نتوانست رابطه تنگاتنگی با اعراب ایجاد کنند هر چند که کشورهای عرب منطقه به ویژه اعضای شورای همکاری خلیج فارس و در راس آنها عربستان از ابتدای انقلاب ایران با کشورمان روابط غیر متعارفی دارند.

وی ادامه داد: طبق توافق برجام باید فضاسازی علیه ایران کاهش یابد اما کماکان مناسبات با اعراب تیره است و انتظار نمی رود هر دولتی نیز سرکار بیاید عربستان به دنبال حل مشکل با آن باشد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی در خصوص روابط ایران با سوریه و عراق خاطر نشان کرد: عراق و سوریه دو کشور بسیار مهم برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند و بر این اساس تهران نمی تواند از آنها چشم پوشی کند. زیرا این دو کشور عمق استراتژیک ایران هستند و این روابط راهبردی در آینده نیز ادامه خواهد یافت. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه