English

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دولت، مجلس و قوه قضائیه باید انقلابی شوند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت، مجلس و قوه قضائیه باید انقلابی شوند، گفت: امروز باید یک انقلاب جدید به نام انقلاب اقتصادی در کشور صورت پذیرد و این انقلاب را باید از خانه‌های خودمان شروع کنیم؛ امروز ایجاد اشتغال همان آزادسازی خرمشهر است.

دولت، مجلس و قوه قضائیه باید انقلابی شوند

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر محسن رضایی در همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مسجدسلیمان که امروز (ششم فروردین‌ماه) در باشگاه مرکزی این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک عید نوروز اظهار کرد: یکی از شهرستان‌هایی که بیش از هر جا مستحق شعار امسال است، مسجدسلیمان است.

وی افزود: چاه‌های نفت مسجدسلیمان زمانی چرخ اقتصاد ایران را به حرکت در می‌آوردند. طی سال‌های پس از انقلاب نیز زحمات زیادی در این شهرستان کشیده شد اما مسجدسلیمان نیاز به یک تحول و بسیج عمومی دارد و امسال بهترین سال برای این کار است؛ چراکه اگر در این شهر تولید و اشتغال انجام شود، به‌عنوان یک الگو در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم ستاد تولید و اشتغال مسجدسلیمان توسط نماینده شهرستان، فرماندار و امام جمعه تشکیل و ماهیانه جلسات این ستاد در شهرستان برگزار شود و بنده را هم در جریان قرار دهند؛ به طوری که به‌عنوان یک ستاد عملیاتی موانع و مشکلات پیش روی تولید و اشتغال را رفع کند.

رضایی درباره طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اظهار داشت: در حوزه آب و کشاورزی با پیگیری‌های انجام‌شده، اختصاص آب برای 57 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه مسجدسلیمان تا ایذه مصوب شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: هم‌اکنون حدود هزار نفر در پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان مشغول به کار هستند و تا پایان امسال با فعالیت فاز اول کارخانه آلومینیوم، حدود 2 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این پروژه‌های بزرگ باید کسب‌وکار خانگی هم مورد توجه قرار گیرد. مشکل اقتصاد مسجدسلیمان موقعی حل خواهد شد که تمام خانه‌ها و محلات تبدیل به کارگاه تولیدی شوند و کسب‌وکارهای خانگی در مسجدسلیمان ایجاد شود.

رضایی یادآور شد: مشکل عمده کشور در تولید و اشتغال بعد از تولید است که یک کالا تولید می‌شود اما پس از آن برای نگهداری و بازاریابی با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم و به‌ویژه جوانان پای کار بیایند، گفت: ما نمی‌توانیم نگاهمان به آسمان دولت باشد. دولت در حال حاضر 700 هزار میلیارد تومان بدهی و 550 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دارد. نمی‌توانیم نگاه به دولت داشته باشیم بلکه باید امیدمان به اراده و همت جوانان خودمان باشد.

رضایی افزود: حال که مسئولان شهرستان تصمیم به برگزاری جلسات ستاد تولید و اشتغال گرفته‌اند، مردم هم باید همراهی کنند و اگر نیاز است آموزش‌های لازم را برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک فراگیرند و باید سال تولید و اشغال را به خانه و محلات مردم ببریم.

این فرمانده دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: امروز وقتی مقام معظم رهبری بارها به مسأله اقتصاد اشاره کرده‌اند، انتظار داریم برادران بختیاری مان هم وارد صحنه شوند و خلاقیت و نوآوری نشان دهند.

وی تأکید کرد: امروز هرکاری در حوزه اقتصاد انجام می‌شود، مانند تیری است که به قلب آمریکا شلیک می‌شود. اگر بتوانیم به آمریکایی‌ها نشان دهیم که تحریم ها بی اثر شده‌اند این کار کمتر از آزادی خرمشهر نیست؛ امروز ایجاد اشتغال مثل همان آزادسازی خرمشهر است.

رضایی با بیان اینکه امروز کشور درگیر یک جنگ اقتصادی است، گفت: امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم؛ پس کجایند آن «برنو»هایی که امروز باید تبدیل به قلم، ابزار و فکر برای تولید و اشتغال شوند. استعدادهای زیادی در ایل و تبارمان وجود دارد که باید برای کمک به کشور به صحنه بیایند و جهاد کنند.

وی ادامه داد: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید انقلابی شوند؛ چراکه بدون انقلابی شدن نمی‌توانیم مشکلات کشور را رفع کنیم. امروز باید یک انقلاب جدید به نام انقلاب اقتصادی در کشور صورت پذیرد و این انقلاب را باید از خانه‌های خودمان شروع کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: از حدود 20 سال پیش می‌دانستم که کشور درگیر مشکلات اقتصادی خواهد شد و با انگیزه تحول در اقتصاد وارد مباحث سیاسی شدم و هدفم این بود که انقلاب را از ایستگاه اقتصاد عبور دهیم. اگر در این ایستگاه بمانیم نه‌تنها مردم بلکه به انقلاب، نظام و راهی که آمده‌ایم، آسیب جدی وارد می‌شود.

رضایی تأکید کرد: باید انقلاب اقتصادی در کشور تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام شود؛ در این میان مسجدسلیمان می‌تواند اولین شهری باشد که با لبیک به مقام معظم رهبری تولید و اشتغال را در عمل پیاده‌سازی کند.

دکتر محسن رضایی در میان استقبال پرشور مردم، صبح امروز در ابتدای سفر خود به مسجدسلیمان با حضور در قطعه شهدای گمنام (تپه شهدا) با اهداء گل یاد شهید بهنام محمدی و شهدای دفاع مقدس را گرامی داشت.

وی همچنین سپس با حضور در خیریه زنده‌یاد احمد رضایی از مددجویان این خیریه دیدن و با اهداء هدایایی از آن‌ها دلجویی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه