English

سرلشکر صفوی: باغ موزه‌های دفاع مقدس نسل ما را به تاریخ پیوند می‌زنند

دستیار ویژه فرماندهی معظم کل قوا گفت: معماری و محتوا دو مؤلفه تاثیر گذار در انتقال پیام‌ها، ارزش‌ها و احساسات هستند و باغ موزه‌های دفاع مقدس باید بر تقویت و طراحی هدفمند هر دو مقوله تلاش کنند.

سرلشکر صفوی: باغ موزه‌های دفاع مقدس نسل ما را به تاریخ پیوند می‌زنند

به گزارش خبرگزاری موج، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار ویژه فرماندهی معظم کل قوا و عضو حقیقی هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همایش ملی مبانی طراحی موزه‌های دفاع مقدس که صبح امروز در تالار خلیج فارس موزه دفاع مقدس برگزار شد گفت: دفاع مقدس باعث بقای هویت و استقلال کشورمان شد و محصول این حماسه بزرگ در مقیاس جهانی بوجود آمدن مکتب مقاومت است که هم اکنون در سوریه، عراق، بحرین و یمن خود را نشان می‌دهد و امیدوارم ملت‌های مسلمان با تکیه بر همین مکتب مقاومت فلسطین مظلوم را آزاد کنند.

وی افزود: باغ موزه‌های دفاع مقدس عصاره فرهنگ مقاومت هستند که گنجینه دفاع مقدس را با همه مضامین و فضیلت‌های دفاع مقدس به نمایش می‌گذارند. جنگ یک بحران بزرگ است و رسالت مهم موزه‌های دفاع مقدس انتقال این مفاهیم است که جنگ تحمیلی چگونه مدیریت شد؟ چگونه روحیه اعتماد به نصرت الهی، ولایت مداری را در رزمندگان به نمایش گذاشت و چگونه مظلومیت و شجاعت را نمایان کرد؟

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اگر باغ موزه‌ها بتوانند رهبری بی نظیر حضرت امام (ره) و رزم شجاعانه، صحنه‌های افتخار آمیز عبور از رودها و هورها و دشت‌های تفدیده خوزستان و ارتفاعات سر به فلک کشیده غرب کشور را و حماسه‌های بدر و خیبر و والفجر 8 را در سپهر جهانی معرفی کنند  نقطه عطفی در راستای ایجاد تمدن جدید اسلامی خواهند بود.

دستیار ویژه فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: مهمترین پیام باغ موزه ها در سه کلمه مظلومیت ، مقاومت و پیروزی خلاصه می شود و باید مظلومیت مردم  ایران در جنگ تحمیلی ، مقاومت بی نظیر 8 ساله ملت ایران و پیروزی‌های افتخار آفرین امام بزرگوار، ملت عزیز و رزمندگان سلحشور ارتشی، بسیجی، پاسدار و جهادی را به نمایش بگذارند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: معماری و محتوا دو مؤلفه تاثیر گذار در انتقال پیام‌ها، ارزش‌ها و احساسات هستند و باغ موزه های دفاع مقدس باید بر تقویت و طراحی هدفمند هر دو مقوله تلاش کنند.هر پدیده دو جنبه دارد ؛ یک جنبه ادراکی و دیگری جنبه ساختاری و بایستی در طراحی باغ موزه‌های دفاع مقدس هر دو جنبه قابل فهم، شناسایی و مناسب با مسائل فرهنگی، ارزشی، روحیات و عواطف ملت ما باشد.

وی افزود: هنر معماران، طراحان و ایده پردازان باغ موزه‌های دفاع مقدس این است که پیام نهفته دفاع مقدس را به مخاطب منتقل کنند و بهترین ادراک و تاثیر گذاری را در ذهن مخاطب ایجاد کنند چرا که باغ موزه‌های دفاع مقدس پیوند دهنده هویت، ارزش‌های اسلامی و ملی نسل‌های گذشته و نسل های آینده هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه