English

محمدرضا تابش:

حساسیت و احساس مسوولیت افکار عمومی در قبال آموزش‌وپرورش ستودنی است

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور گفت: در قانون برنامه برای افزایش ایمنی و مقاوم‌سازی مدارس و فضاهای پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش، معادل ریالی سه میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافته است.

حساسیت و احساس مسوولیت افکار عمومی در قبال آموزش‌وپرورش ستودنی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا تابش در بازدید از اداره کل نوسازی مدارس استان یزد، با اشاره به حساسیت امر تعلیم و تربیت در کشور عنوان کرد: تلاش همه مسوولان به پرورش نسلی آگاه و متعهد معطوف است تا مسیر پیشرفت کشور و انقلاب با تفکر و تدبر بیشتر، هموارتر گردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، مشارکت خیرین مدرسه ساز برای احداث واحدهای آموزشی را مهم توصیف و اظهار کرد: حساسیت و احساس مسئولیت افکار عمومی در قبال آموزش و پرورش ستودنی است و باید مدیران این مجموعه نیز از این ظرفیت برای کاهش مشکلات و تجهیز مدارس بهترین بهره را ببرند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با اشاره به برخی مصوبات قانون برنامه در جهت حمایت و توسعه فضاهای آموزشی گفت: برای افزایش ایمنی و مقاوم سازی مدارس و فضاهای آموزش و پرورش، مصوب شد تا معادل ریالی سه میلیارد دلار از محل حساب ذخیره ارزی در بودجه سنواتی اختصاص یابد و اولویت این اعتبار نیز برای مناطق محروم و مرزی کشور و پروژه‌های نیمه تمام آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی باشد که باید تا پایان سال دوم برنامه به اتمام برسد.

تابش تصریح کرد: در صورت عدم تحقق منابع این اعتبار، دولت مجاز است یک درصد از هزینه‌های شرکت‌ها و بانک‌های دولتی را کسر و پس از واریز به خزانه و برای تحقق این موضوع اختصاص دهد.

نماینده مردم اردکان در این رابطه به برخی مصوبات تشویقی نیز اشاره کرد و گفت: هزینه کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی در احداث، توسعه، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش، خوابگاه‌های شبانه روزی، کتابخانه‌ها، سالن‌های ورزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب خواهد شد.

همچنین در این جلسه که مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس و رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز حضور داشتند، از طرف نماینده مردم اردکان از زحمات "حمیدرضا محمدی"  مدیرکل سابق نوسازی مدارس استان نیز تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه