English

معاون سازمان انرژی اتمی؛

صنعت هسته‌ای چند منظوره و همه ابعاد زندگی مردم در بردارد

معاون سازمان انرژی اتمی ایران ابراز داشت: صنعت هسته‌ای چند منظوره است و خدمات‌رسانی آن به مردم از تولید برق آغاز شده به حوزه‌های کشاورزی و بهداشت می‌رسد و تا عرصه محیط زیست نیز ادامه می‌یابد.

صنعت هسته‌ای چند منظوره و همه ابعاد زندگی مردم در بردارد
به گزارش خبرگزاری موج

، سیدپژمان شیرمردی در گفتگو با برنامه «روزنه» شبکه رادیویی گفت‌وگو درباره موضوع دستاوردها در حوزه انرژی هسته‌ای در روز «فناوری و نوآوری ایران ساخت» گفت: صنعت هسته‌ای چند منظوره است و خدمات‌رسانی آن به مردم از تولید برق آغاز شده به حوزه‌های کشاورزی و بهداشت می‌رسد و تا عرصه محیط زیست نیز ادامه می‌یابد.

وی افزود: با توجه به این موارد انرژی هسته‌ای از صنعتی‌ترین قسمت جامعه شروع شده و به اجتماعی‌ترین بخش کشور می‌رسد. صنعت هسته‌ای در تمام حوزه‌های فنی و مهندسی و در عملکرد و فعالیت‌های آنها حضور دارد.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها تصریح کرد: هنگامی که از فناوری هسته‌ای صحبت می‌کنیم در اصل در مورد حوزه مهندسی برق، مکانیک، مواد، فیزیک و علوم انسانی سخن می‌گوییم زیرا فناوری هسته‌ای مجموعه‌ای است که تمام علوم و فنون در آن دخالت دارد.

وی با بیان اینکه ما کشوری در حال پیشرفت و نیازمند استفاده از ظرفیت‌های جدید صنعتی برای توسعه صنعت هسته‌ای کشور هستیم، اظهار کرد: بحث «ایران ساخت»، فضایی برای پشتیبانی از صنایع کشور به ویژه حوزه صنعت هسته‌ای است. ما در صنعت هسته‌ای به تجهیزات مختلفی نیاز داریم و اگر بخواهیم تمام تجهیزات مورد نیاز خود را در سازمان انرژی اتمی ایران تولید کرده و بسازیم به آسانی محقق نمی‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد: ظرفیت این موضوع وجود دارد اما ما باید از ظرفیت خوب صنایع کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم تا به نحوی باعث ایجاد پویایی در این مجموعه‌ها شویم.

شیرمردی گفت: ما باید اهداف خود را در پیشبرد اهداف صنعت هسته‌ای کشور دنبال کنیم. تعامل میان شرکت‌های دانش بنیان، صنعت، دانشگاه و سازمان انرژی اتمی ایران باید به سمت هم‌افزایی باشد. اگر فعالیت و سازوکارها همسو نباشد در رسیدن به هدف تاخیر خواهیم داشت.

وی در پایان تاکید کرد: نگاه ما در دولت سیزدهم تلاش برای آوردن انرژی هسته‌ای به زندگی مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه