English

کاوه آفاق | کاوه آفاق کیست؟ | بیوگرافی کاوه آفاق

کاوه آفاق کیست؟ | دلیل جدایی کاوه آفاق از گروه The Ways چی بود؟

در این مطلب قرار است کاوه آفاق خواننده، آهنگساز، ترنه‌سرا، تنظیم کننده، و نوازنده گیتار الکتریک و همچنین بازیگر و نقاش ایرانی را بیشتر بشناسیم. کاوه آفاق که تیتراژ شب های مافیا را نیز خوانده است، از گروه The Ways جدا شد ولی دلیل این جدایی کاوه آفاق چه بود. در ادامه بخوانید.

کاوه آفاق کیست؟ | دلیل جدایی کاوه آفاق از گروه The Ways چی بود؟

کاوه آفاق کیست؟

در این مطلب قرار است کاوه آفاق خواننده، آهنگساز، ترنه‌سرا، تنظیم کننده، و نوازنده گیتار الکتریک و همچنین بازیگر و نقاش ایرانی را بیشتر بشناسیم. کاوه آفاق که تیتراژ شب های مافیا را نیز خوانده است، از گروه The Ways جدا شد ولی دلیل این جدایی کاوه آفاق چه بود. در ادامه بخوانید.

بیوگرافی کاوه آفاق

کاوه آفاق (متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۲) خواننده راک به زبان فارسی و انگلیسی، آهنگساز، ترانه‌سرا، تنظیم کننده، و نوازنده گیتار الکتریک و همچنین بازیگر و نقاش ایرانی است. کاوه آفاق فارغ‌التحصیل رشته‌های معماری و علوم اجتماعی است.

از 15 سالگی آغاز بـه نواختن جاز و بلور کرد مدتی را درشمال ایران زندگی میکرد و در آنجا با فولکلور ترکمن ها آشنا شد. از هفده سالگی بـه موزیک سازی و ترانه سرایی پرداخت.

«پارت» نخستین گروهی بود که کاوه آفاق تأسیس کرد و با آن اولین اجرای زنده موسیقی خود را در ۱۸ سالگی و در دانشگاه خیام روی صحنه برد، سپس با گروهی به نام «کاویان» تا سال ۱۳۸۳ ده‌ها اجرا و کنسرت برگزار نمودند.

کاوه آفاق در سال ۱۳۸۴ گروه راک ایرانی The Ways (د ویز) را پایه‌گذاری نمود و در سال ۱۳۹۰ با دلخوری و جنجال بسیار از آن جدا شد. 

پایه گذاری گروه کاویان و جدایی از گروه The Ways

کاوه آفاق در سال 1382 و هنگامی که 20 ساله بود گروهی به نام گروه کاویان را پایه گذاری کرد . تاسیس این گروه به پیشنهاد علیرضا پوررضا شکل گرفت . پس از مدتی تعداد اعضای این باند افزایش و نام آن به باند د ویز ( The Ways ) تغییر یافت.

اما مدتی بعد این گروه از هم پاشیده شد . چرا که کاوه آفاق که خود موسس آن بود از این گروه جدا بود . کاوه آفاق علت جدایی از گروه د ویز را اینگونه گفته بود که گروهی در کار نبود ، عملا همه ی فعالیت های گروه بر عهده ی من بود ، ترانه را می نوشتم ، آهنگ را می ساختم و خودم هم اجرایش می کردم و حتی تنظیم آهنگ نیز بر عهده ی خود من بود . کاوه آفاق گفت که روزی با عصبانیت این گروه را که حسابی برایش تلاش کرده بودم ترک کردم و اکنون که به گذشته فکر میکنم میبینم که تصمیم عاقلانه ای گرفته ام چون اتفاقات ناخوشایندی در این گروه افتاد.

اولین اجرا با مجوز کاوه آفاق

کاوه در جشنواره مقاومت ۹۲ برای اولین بار به صورت مجاز روی استیج برج میلاد به اجرای منتخبی از آهنگ هایش پرداخت و در نهایت در بخش اجرای زنده جایزه اول این جشنواره را دریافت کرد.

بازیگری کاوه آفاق

شاید جالب باشد که کاوه اولین بار در ۶ سالگی با فیلم پیامبر با ۱۲ درهم وارد عرصه بازیگر شد و در آثار زیادی از تئاتر تا فیلم هایی چون خاک بازی، سریال شبکه، خاکسری و … حضور داشت.

سبک کاوه آفاق

سبک مـا اسم ندارد ! مـا شیرین‌ ترین جنس راک را که گوش مخاطب عموم ایرانی را اذیت ندهد وهمچنین استاندارد های زیبایی‌ شناختی لازم را هم برای مخاطب خاص داشته باشد، ارائه می‌کنیم.

بدون هیچ شائبه‌ ای مـا شیرین‌ ترین، دلنشین‌ ترین و روشن فکرانه‌ ترین موسیقی با کلام راک پارسی را تا بـه امروز ارائه داده‌ ایم صدای کاوه افاق برای اولین بار در تیترانز فیلم رخ دیوانه نیز اجرا شده اسـت.

سازی که کاوه آفاق ساخته

کاوه آفاق سازی ابداع کرده یعنی دست ساز خودش است . او نام این ساز که یک گیتار است را K.Special گذاشته است

الگوهای کاوه آفاق

مـن از کودکی هوادار فرهاد، فریدون فروغی، کریس دی‌ برگ، متالیکا، پینک فلوید و از همه مهم‌تر گروه کوئین بودم و بی‌ شک مثل تمام موزیسین‌ های جهان الگویی داشته‌ ام.

ازدواج و خانواده کاوه آفاق

عشق همه‌ چیز یک انسان اسـت مـن اسم انسان بی‌ عشق را حیوان‌ ناطق و مرده متحرک می‌ گذارم. نگاه مـن هم مثل اکثریتِ هموطنانم بـه خانواده و ازدواج شدیداً مثبت اسـت.

البته در قرن بیست‌ یکم ازدواج زود هنگام را بزرگ‌ ترین آفت عشق می‌ دانم که منجر بـه مرگ عشق می‌ شود اما ازدواج در سنین پختگی را زیباترین اتفاق زندگی می‌ دانم.

 

جوایز و افتخارات کاوه آفاق

از جمله جوایز و افتخارات آفاق می توان بـه دومین جایزۀ جشنواره جهانی موسیقی زیر زمینی، برای موزیک قصه زیرزمین، «کـه با همراهی یاس و آراد آریا آنرا خوانده‌اسـت»، 2010 و جایزه بهترین اجرایِ زنده بخش موسیقی روز پنجمین دوره جشنواره مقاومت، 92 اشاره داشت.

اولین مجموعه ترانه‌ راک پارسی با نام « تهران 57 » توسط کاوه آفاق منتشر شد. کاوه آفاق در نقاشی نیز استعداد نابی دارد و از نوجوانی ودر دوره ی دانشگاه، هم زمان با فعالیت موسیقی، نقاشی را نیز بطوری جدی پیگیری می‌کرد بـه گونه ای کـه تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی، از جمله سمفونی صلح، رنگی برای تمام فصول،یک در میلیون و … را برگزار کرده اسـت.

از دیگر فعالیت های هنری کاوه آفاق می توان بـه بازیگری در سن شش سالگی در فیلم – پیامبری با 12 درهم – نام برد. وی هم چنین بازی در تئاترها و فیلم های بسیاری را در کارنامه خود دارد کـه از میان انها می توان بـه فیلم خاک بازی وسریال و تئاترهای درخت بلوط،خاکستری و … اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر