English

بادمجان / غذای جدید / پیتزا بادمجان

با بادمجان چی درست کنم ؟

بادمجان یکی از محصولاتی است که می‌تواند به عنوان ماده اصلی در تهیه انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار مورد استفاده قرار بگیرد.

با بادمجان چی درست کنم ؟

غذاهایی که با بادمجان درست می شود از محبوب‌ترین غذاها محسوب می‌شود که اینجا به چند نمونه از آنن اشاره می‌کنیم.

ته چین بادمجان:

مرحله اول

برای تهیه ته چین بادمجان مجلسی ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه مقداری نمک روی بادمجان ها می پاشیم و اجازه می دهیم به همین صورت به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله دوم

در صورت استفاده از مرغ انرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز و ادویه ها یکدست شوند، سپس ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را به همراه مرغ ریش ریش اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را آبکشی می کنیم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه بادمجان را سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب جوش امد برنج خیسانده شده را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آب جوش اضافه می کنیم. پس از گذشت ۷ تا ۱۰ دقیقه که پخت اولیه برنج انجام شد، برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه ماست، زعفران دم کرده و ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس برنج آبکش شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا نصف مخلوط برنج را کف یک قابلمه نچسب می ریزیم و با پشت قاشق به خوبی فشرده می کنیم، سپس مخلوط مرغ و بادمجان را به همراه کمی زرشک روی برنج می ریزیم. در ادامه برنج باقیمانده را روی مواد می ریزیم و فشرده می کنیم.

مرحله هشتمحالا درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم با حرارت بسیار ملایم دم بکشد. برای اینکه ته چین نسوزد حتما زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم. حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای دم کشدن ته چین نیاز است.

کوکو بادمجان

مواد لازم برای تهیه کوکوبادمجان : 1- چهار عدد بادمجان 2- پیاز یک عدد 3- سیر یک حبه 4-تخم مرغ سه عدد5- نمک وروغن وزرد چوبه ب میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا بادمجانها را به روش کبابی پخته وپوست آنها را جدا کرده بادمجان را له کنید کناربگذارید تا خنک شود سیر وپیاز را رنده کرده آب آن را کاملا گرفته وبه بادمجان اضافه کنید.پس از آن تخم مرغ را در ظرفی شکسته وبا نمک وزرد چوبه به خوبی مخلوط کنید. پس از آن بادمجان له شده و پیازوسیر رنده شده را به تخم مرغ اضافه کنید هم زده تا مخلوط یکدست شود تابه ای را روی حرارت گذاشته وصبر کنید تا داغ شود مقداری روغن درآن ریخته وقتی داغ شد مخلوط کوکو بادمجان را در آن بریزید . روی آن را به وسیله قاشق صاف کرده وفرصت دهید تا یک طرف کوکو سرخ شود برش زده برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود( نکته :شما می توانید کوکو بادمجان را با بادمجان خام که باید رنده شده باشد وهمچنین با بادمجان آبپز هم تهیه کنید. )

پیتزا بادمجان

مواد لازم

۲ عدد بادمجان سرخ شده(دِلپَز شده)۲ تیکه بزرگ مرغ درشت خورد شده برای هر پیتزا۱/۲ از دو رنگ فلفل دلمه ای ریز شده۲-۱ قاشق غذا خوری سس مایونزکمی آویشن۲۵۰ گرم پنیر پیتزا (دو رنگ)۱ عدد نون آماده پیتزا

طرز تهیه

زیر نان آماده پیتزا فویل می‌گذارم و روی خمیر کمتر از یک قاشق مایونز می ریزم و روی خمیر باز میکنم

روی مایونز بادمجان را پخش می کنیم و روی آن از دو نوع پنیر می ریزیم

بعد گوشت مرغ را می ریزیم و روی آن کمی (خیلی کم) مایونز مجدد دو رنگ پنیر می ریزیم

سپس روی آن فلفل می ریزیم و روی فلفل کمی آویشن (بسته به ذائقه)

توی فر با دمای ۲۰۰ درجه می گذاریم و بعد از اینکه پنیر آب شد و فر رو حرارت از بالا میذاریم تا فلفل برشته تر بشه و پنیر هم ذوب و طلایی شود.

بادمجان کبابی با سس سیر

بادمجان کبابی با سس سیر غذایی ساده، سریع با پخت آسان

مواد لازم

۴ عدد بادمجان۶ عدد گوجه فرنگی۶ حبه سیر۲ قاشق غذاخوری سس مایونز۱ فنجان پنیر پارمزان رنده شده۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون ۲قاشق غذاخوریریحان، آویشن، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

بادمجان ها را بشویید و با پوست به صورت حلقه ای خرد کنید سپس روی بادمجان ها نمک بپاشید و ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا آب بادمجان ها خارج شود. پس از این مدت بادمجانها را به فلفل و روغن زیتون آغشته کنید و ۵ دقیقه دیگر استراحت دهید تا طعم ها جذب بادمجان ها شود

بادمجان ها را به دو روش می توانید آماده کنید. می توانید بادمجان ها را در فر یا روی کباب پز کباب کنید یا داخل تابه حرارت دهید و برشته کنید

برای تهیه سس سیر، داخل کاسه ای پنیر پارمزان و سیر رنده شده، سس مایونز، مقداری پودر آویشن، نمک و فلفل را خوب مخلوط کنید

برای تزئین، سیر را روی بادمجان ها ریخته و بعد با گوجه و ریحان روی آن را تزئین کرده و سرو میکنیم

بادمجان شکم پر

مواد لازم

بادمجان ۶ عددگردو ۱.۵ پیمانهپیاز چرخ شده ۱.۵ ق غذا خوریحریره سیر ۱.۵ ق مربا خوریرب انار ملس ۲ ق غذا خوریچوچاق و خالیواش از هر کدام ۱ ق غذا خوریز ۱ ق غذا خورینمک به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی بادمجاناز بادمجان های قلمی و نازک استفاده کنید. بادمجان ها را پوست بگیرید و برای زیبای غذا بهتر است کلاهک روی بادمجان را جدا نکنید و به مدت ۲۰ دقیقه در مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود. سپس بادمجان ها را داخل روغن خوب سرخ کنید تا طلایی شود.

مرحله دوم: آماده سازی موادگردو ها را باید خرد کنید. بهتر است گردو ها را کمی دندان گیر یعنی کمی درشت خرد کنید تا مزه آن در غذا احساس شود و برای خرد کردن آن از هاون یا غذاساز با دور کند استفاده کنید. پیاز را پوست بگیرید و داخل غذاساز بریزید و پوره کنید و یا می توانید رنده بزنید. سیر را نیز پوره یا رنده کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانیداخل یک تابه روغن ریخته و گردو و رب انار و سبزی ها و پیاز و سیر را به همراه کمی نمک اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی گردو از بین برود. حالا حدود ۱/۳ از مواد را داخل تابه قرار دهید و مابقی را خارج کنید. به محتویات داخل تابه ۱ لیوان آبجوش اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت بادمجان شکم پر گیلانیبادمحان های سرخ شده را روی تخته آشپزی قرار دهید و یک شکاف روی آن ایجاد کنید و از مواد تهیه شده گردو داخل بادمجان ها را پر کنید و داخل سس قرار دهید و درب تابه را قرار دهید و بگذارید تا سس غلیظ و بادمجان شکم پر گیلانی جا افتاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر