English

مشاوره ازدواج چه زمانی باید انجام شود؟

در این مطلب به زمان مشاوره برای ازدواج و شروع زندگی پرداخته‌ایم.

مشاوره ازدواج چه زمانی باید انجام شود؟

به گزارش خبرگزاری موج، دختر و پسری که می‌خواهند با هم ازدواج کنند برای اینکه شناخت بهتری از هم پیدا کنند می‌توانند با یک مشاور خانواده مشورت کنند. اما زمان مراجعه به مشاوره چه زمانی باید باشد تا بتواند بهترین کمک را به زوجین داشته باشد؟ آیا این مراجعه باید بعد از بله برون باشد یا بعد از آشنایی اولیه دو طرف؟ یا حتی بعد از عقد ؟

دکتر «فاطمه فروزش یکتا» درمانگر تخصصی مشکلات زوجین معتقد است: «اینکه مشاوره ازدواج چه زمانی باید انجام شود بستگی به افرادی دارد که برای مشاوره مراجعه می‌کنند. فرآیند ازدواج را ما اینطوری تعریف می‌کنیم که دوره آشنایی، دوره نامزدی، دوره عقد و بعد عروسی است.

گاهی دختر و پسر اصلا شناختی از هم ندارند و توسط یک معرف به همدیگر معرفی شده اند یا بعضی‌ها هستند که با هم آشنایی دارند که ممکن است در محیط کار یا محیط تحصیل مدتی همدیگر را شناخته باشند یا مثلا بعضی‌ها ازدواج دومشان است؛ بنابراین تعریف کلی برای اینکه مشاوره ازدواج کِی انجام شود نداریم.»

دکتر فروزش یکتا در پاسخ به این سوال که اگر بخواهیم یک معیار کلی برای زمان انجام مشاوره در نظر بگیریم چه باید باشد، گفت: «بهتر است مشاوره بعد از اینکه یک آشنایی مختصری اتفاق افتاده صورت بگیرد، یعنی اینکه دو طرف حداقل باهم ده، دوازده ساعت گفتگو کرده باشند و راجع به اهداف شان از ازدواج، برنامه‌های آینده، انتظارات، خانواده‌ها ضحبت کرده و کلا یک شناخت نسبی پیدا کرده باشند که در واقع وقتی که به مشاوره مراجعه می‌کنند سوالاتی داشته باشند که بتوانند مطرح کنند.

گاهی دختر و پسری ممکن است همدیگر را جایی دیده باشند یا کسی به هم معرفی شان کرده باشد و خانواده هایشان هنوز اطلاع ندارند و مشخص نیست خواستگاری اتفاق بیفتد یا نه. بعضی‌ها هم در این مرحله به مشاور مراجعه می‌کنند.

فروزش یکتا درباره نتیجه مشاوره در این مرحله از آشنایی دختران و پسران جوان گفت: «بعضی‌ها فکر می‌کنند زمانی که به مشاور مراجعه می‌کنند مشاور به آن‌ها باید بگوید که ما به درد هم می‌خوریم یا نه؟ در حالی که مشاور قرار نیست برای کسی تصمیم گیری کند. مشاور پیش از ازدواج به افراد کمک می‌کند که شناخت شان از هم بیشتر شود و خودشان قرار است که تصمیم گیری بکنند و اگر ازدواج مشکل داری باشد مشاوران فقط مشکلات را به آن‌ها می‌گویند و تصمیم با خود افراد است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه