English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همه مسائل کشور را می‌توان با نگاه فرهنگی مرتفع کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همه مسایل کشور را می‌توان با نگاه فرهنگی و هنری حل کرد و این نگاه در دولت سیزدهم وجود دارد.

همه مسائل کشور را می‌توان با نگاه فرهنگی مرتفع کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اعطای تندیس پایتخت کتاب به استاندار سمنان در مجتمع فرهنگی و هنری کومش سمنان، با تاکید بر اینکه نگاه فرهنگی مهمترین عنصر سازنده در کشور است، افزود: مردم ایران مردمی فرهنگی با قدمت چند هزار ساله است و محدود به مرزها نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مهم است که هر جای دنیا می‌رویم در بین نویسندگان و ناشران با اشتیاق درباره پیوند ایران با خودشان صحبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: عظمت تمدنی در هر نقطه از کشور مشاهده می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: کتاب مکملی مهم در حوزه فرهنگ است و از گزینه جایگزین استفاده نمی‌کنم.

وی بیان کرد: بیش از سه‌هزار کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که به همراه کتابخانه بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و دانشگاه میزان قابل توجهی است و با این حساب، ایران جزو ‌کشورهای دارای بیشترین تعداد کتابخانه است.

وی تاکید کرد: ۱۰ میلیون نفر در کشور عضو کتابخانه‌ها هستند که از این تعداد سه میلیون نفر عضو فعال به شمار می‌روند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق آخرین پیمایش مصرف فرهنگی، سرانه مطالعه بدون احتساب مطالعه الکترونیکی، ادعیه و قرآن، کتاب‌های آموزشی و درسی، ۳۵ دقیقه عنوان شد، این عدد مطلوب نیست، اما رو به افزایش است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب یک نویسنده توانمند و حامی و پشتیبان کتاب هستند، افزود: در کشور طی ۲ سال اخیر بیش از ۲۵۰ هزار مجوز چاپ کتاب صادر شد.

به گفته اسماعیلی، کتاب مورد اقبال عموم جامعه است و هفت میلیون نفر از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کردند که نشان‌دهنده همین موضوع است.

وی ابراز کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به صورت اینترنتی امسال از نمایشگاه خرید کتاب ثبت کردند و نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران میزبان حضور مشتاقان از کشورهای مختلف بود.

اسماعیلی اظهار کرد: گسترش کتابخانه‌ها با مشارکت و همراهی وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب ایجاد ۲۰۰ کتابخانه سیار در دست پیگیری است، اکنون حدود ۵۴ کتابخانه سیار فعال است.

وی با اشاره به تنوع لهجه‌ها و گویش‌ها و در نهایت همگرایی فرهنگی در استان سمنان، ادامه داد: سمنان به لحاظ تمدنی جایگاه ویژه دارد.

وی اضافه کرد: تکمیل تالار فرهنگی سمنان که از مطالبه‌های مردمی و مسوولان است، تلاش می‌شود دست‌کم قبل از پایان دولت مرحله نخست آن در اختیار مردم قرار بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتظار می‌رود مکان‌های فروش کتاب‌ در استان سمنان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به انتخاب و معرفی سمنان به عنوان هشتمین «پایتخت کتاب ایران» امروز جمعه برای اعطای تندیس پایتخت کتاب به مدت یکسال به سمنان آمد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، بازدید از همایش آموزش فشرده بازی‌سازی دیجیتال و بازدید از یک چاپخانه از جمله برنامه‌های یک روزه اسماعیلی به دیار دارالمرحمه است.

در آیین اهدای رسمی تندیس پایتختی کتاب ایران به سمنان ، با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان، مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نماینده ولی فقیه در استان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، محمد بهرامی فرماندار سمنان، حسین موسوی شهردار سمنان، به همراهی اعضای شورای اسلامی شهر سمنان در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان سالن تئاتر شهر حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه