English

اعتماد متقابل دولت و مردم بزرگترین سرمایه کشور است

رییس جمهوری در دیدار ایثارگران کهگیلویه و بویر احمد، اعتماد متقابل دولت و مردم را بزرگترین سرمایه کشور دانست.

اعتماد متقابل دولت و مردم بزرگترین سرمایه کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اختلاف نظر و سلیقه و داشتن نظرات مختلف و نقد دولت اشکالی ندارد و یکی از افتخارات این دولت این است که همه جا نقد از دولت و شخص رئیس جمهور و گاهی بیش از مرز اخلاقی انجام می شود.

وی بیان کرد: جرأت نقد و انتقاد خوب است البته جرأت اتهام را نمی پسندم چون گناه و فرمان خدا را زیر پا گذاشتن است.

روحانی دروغ را ام الفساد و صداقت را راه نجات جامعه دانست و گفت: نباید غیرواقعی حرف بزنیم و نباید یک کاری را که با دست کارگزاران نظام در بخشهای مختلف انجام می شود زیر سئوال ببریم.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت یک فرد نیست و اگر ۱۰۰ نفر خطا کرده اند نباید با لحنی سخن بگوییم که میلیونها انسان فداکار را که در دولت خدمت می کنند زیر سئوال ببریم.

وی گفت: این به معنای آن نیست که اگر خلاء و شکاف قانونی از گذشته بوده و یا سوءاستفاده از مقررات شده با آن برخورد نکنیم.

روحانی اظهار کرد: ما از آغاز امسال که آئین نامه های بودجه را تصویب می کردیم همانجا این بحثمطرح شد که برخی از برداشت ها غیر منصفانه است و دولت قبل از مطرح شدن این مسئله در جامعه دنبال آن بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما امروز در یک شرایطی هستیم و باید به خوبی از آن استفاده کنیم، گفت: باید به سمت جلو حرکت کرد و سفرهای استانی یکی از گامها برای حرکت رو به جلو است.

وی با مقایسه شرایط امسال کشور با سال گذشته افزود: بسیاری از مراکز اقتصادی نسبت به سال گذشته فعال تر شده اند اما هنوز هم مشکلاتی داریم و با همه تلاش هایی که برای اشتغال جوانان شده باز هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

روحانی به اهتمام دولت برای تحقق اقتصادی مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: تصمیم گرفته ایم تمام استانها را بین وزرا تقسیم کنیم تا این وزرا، استانها را در اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی رصد کنند.

رئیس جمهور اعتماد مردم به دولت را مهمترین سرمایه نظام دانست و تصریح کرد: اگر دشمن این سرمایه را از ما بگیرد و بین مردم و نظام فاصله بیاندازد هیچ نداریم.

وی همچنین رشد اقتصادی کشور در سال گذشته را ۴.۴ و بدون احتساب نفت ۲.۹ عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ به رغم فشار اقتصادی که در کشور حاکم بود رشد اقتصادیداشتیم.

روحانی همچنین گفت: برجام، کار بزرگی انجام داده است و این معنایش این نیست که طرف های ما هر چه لازم بوده انجام داده اند بلکه این مردم ما بودند که کار بزرگ و عظیمی را انجام دادند و نگذاشتند تحریم غلط و تحمیلی ادامه یابد.

رئیس جمهور افزود: پس از برجام تقریبا میزان تولید نفت ما به قبل از تحریم ها برگشته و مهمتر از این، ایران می تواند هر طور که تصمیم می گیرد نفت بفروشد و به هر کسی می خواهد بفروشد.

وی همچنین اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت در شرایط سخت سال گذشته این بود که صادرات غیرنفتی از واردات پیشی گرفت.

روحانی تصریح کرد: بعد از دهه ها از تاریخ که تراز تجاری ما منفی بود صادرات غیرنفتی ما حدود یک میلیارد دلار از واردات غیر نفتی پیشی گرفت.

رئیس جمهور عنوان کرد: طی ۴ ماه گذشته نیز صادرات غیر نفتی کشور حدود ۳.۵ میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده است.

وی این موفقیت را متعلق به مردم دانست و با اشاره به کسب دو مدال طلا در المپیک گفت: اگر در المپیک موفقیت بدست آوردیم و هم رستم و هم سهراب هر دو برنده شدند و مدال طلا کسب کردند این مال حزب و وزارت و فرد خاصی نیست و متعلق به همه ملت ایران است.

روحانی در ادامه با تاکید بر اشتغال جوانان گفت: سال گذشته ۶۸۰ هزار شغل خالص داشتیم و امسال تلاش می کنیم این میزان افزایش یابد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ظرفیت های کهگیلویه و بویراحمد در بهره برداری از این ظرفیت ها در راستای توسعه استان تاکید کرد.

وی افزود: استانی که صادر کننده آب است باید خود از آب خودش حداکثر استفاده را ببرد.

روحانی همچنین اظهار داشت: این استان، استانی کشاورزی، نفت و گاز و گردشگری است و باید از این ظرفیت ها به بهترین نحو استفاده کند.

رئیس جمهور در پایان از محبت، مهربانی و میهمان نوازی مردم استان تقدیر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه