English

دولت در مسئله ریزگردها به تنهایی نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد / دنیا از ما بهره برده است

رئیس جمهور گفت: در مسئله ریزگردها که از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شود دولت نمی‌تواند به تنهایی کار زیادی انجام دهد.

دولت در مسئله ریزگردها به تنهایی نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد / دنیا از ما بهره برده است

به گزارش خبرگزاری موج، حسن روحانی در سی‌وسومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش اظهار داشت: کسانی که بار آموزش و پرورش را برعهده گرفته‌اند، مسئولیت سنگینی دارند زیرا سرنوشت امروز و فردای جامعه و کشور در دست آنهاست، همچنین باید فرزندان جامعه را برای توسعه کشور و سرمایه‌های عظیم انسانی آماده کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی از آموزش و پرورش صحبت می‌شود آموزش عالی هم در کنارش است البته از گذشته تاکنون یاد گرفتیم که آموزش و پرورش فقط متعلق به مدرسه است، تاکید کرد: در مسئله توسعه کشور آموزش و پرورش نقش اساسی دارد لذا هزینه‌هایی که در آموزش و پرورش انجام می‌دهیم هزینه‌های جاری نیست و سرمایه است.
وی در ادامه بیان کرد: ما بزرگترین سرمایه کشور را در مدارس داریم زیرا آن سرمایه انسانی است و بقیه سرمایه‌ها فرعی هستند. از طرفی دیگر آموزش و پرورش باید متناسب با نیازهای جامعه باشد زیرا اگر فردی از دبیرستان فارغ‌التحصیل شود باید در آن جامعه برای وی کاریابی صورت گیرد تا فرد تأثیرگذاری کافی را در جامعه داشته باشد همچنین باید فرزندان امروز را برای فردا تربیت کنیم.
رئیس قوه مجریه در ادامه افزود: شرایط زندگی مردم در جامعه در حال تغییر است و امروز جامعه کاملا صنعتی و حتی دیجیتالی شده است که این شرایط هم نیازهای صنعتی، فناوری، رفاهی را آسان کرده و هم بسیاری از مشکلات را آفریده است و هرچقدر زندگی صنعتی شود از حالت طبیعی آن کناره‌گیری می‌کنیم.
روحانی در ادامه افزود: از آغاز فعالیت دولت یازدهم مسئله محیط زیست و سلامت از تلاش‌های دولت یازدهم بوده است که البته این دو با یکدیگر مرتبط هستند.
رئیس جمهور بیان داشت: تحول در نظام سلامت و بهداشت از آرزوهای دیرین من بود که بتوان به مردم در روزهای بیماری و مشکلات کمک کرد تا با شرایط سهلی بتوانند به بیمارستان و پزشکان دسترسی داشته باشند بنابراین گام بزرگی در این راستا برداشته شده است.
وی اظهار داشت: سالها در زمینه تحول سلامت مشغول به فعالیت هستیم اما هنوز با نتیجه مطلوب فاصله داریم.
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه در کنار مسئله سلامت موضوع محیط زیست از اهمیت بسیاری برخوردار است خاطر نشان کرد: وضعیت دریاچه‌ها، تالاب‌ها، ریزگردها و آلودگی‌هایی که صنعت ما به وجود می‌آورد قابل توجه است. تلاش ما همواره این بوده که گاز را جایگزین سوخت مایع در نیروگاه‌ها و کارخانجات کنیم البته این اقدام بسیار دشواری است چرا که ناچار بودیم گاز را برای مصارف خانگی درنظر بگیریم. روحانی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تحول بزرگی در زمینه گازرسانی به نیروگاه‌ها صورت گرفت، ادامه داد: امروز بیش از ۱۴۰ میلیون متر مکعب گاز نسبت به آغاز فعالیت دولت در تولید روزانه اضافه شده است لذا امیدواریم تا پایان فعالیت دولت یازدهم ۱۴۰ میلیون متر مکعب دیگر اضافه کنیم. رئیس جمهور با بیان اینکه امسال فاز جدید پارس جنوبی شروع به فعالیت می‌کند خاطر نشان کرد: درسالهای آینده شاهد فعالیت فازهای دیگری از پارس جنوبی خواهیم بود و امیدواریم تا پایان فعالیت دولت یازدهم فازهای پارس جنوبی به پایان برسد. وی اظهار داشت: در حال حاضر می‌توانیم سوخت نیروگاه‌های کشور را از طریق گاز تأمین کنیم البته نه به صورت کامل و صددرصد و همچنین اقدامات مناسبی برای افزایش کیفیت بنزین و گازوئیل صورت گرفته است. رئیس قوه مجریه با بیان اینکه بسیاری از اقدامات تنها برعهده دولت نیست بیان داشت: به عنوان نمونه در مسئله ریزگردها که از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شود دولت نمی‌تواند به تنهایی کار زیادی انجام دهد و از طریق مذاکره قصد داریم از طریق مجاری بین‌المللی این موضوع را رفع کنیم.
روحانی ادامه داد: کاری که معلمین برای دانش آموزان انجام می‌دهند علاوه بر علم آموزی آموختن سبک زندگی است. رئیس جمهور اظهار داشت: ما باید خودمان را با شرایط جهانی تطبیق دهیم چرا که ما نمی‌توانیم از دنیا جدا باشیم. از آغاز اسلام هم بسیاری از مناطق جهان دین اسلام را از طریق رابطه و تجارت دریافت کردند در واقع اسلام دین رابطه با جهان است. وی گفت: دنیا از جهان اسلام استفاده بسیاری کرده اکنون این جهان اسلام است که باید از دنیا بهره ببرد زیرا رابطه با دنیا باید براساس منافع ملی ادامه پیدا کند سال گذشته در همین برهه از زمان کشتی‌های ما بیمه نبودند و زمانی کشتی‌های ما به سواحل بزرگ دنیا رفت و آمد نداشتند و امکان جابه جایی پول در بانک‌های بین‌المللی وجود نداشت اما این وضع امسال بهبود چشمگیری داشته است. رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه توطئه تحریم و فشار دشمنان برای ملت ایران بی‌اثر بود، ادامه داد: ما توانستیم با ایستادگی ملت، رهنمودهای رهبری و تلاش دیپلمات‌های خود راه را برای احقاق حقوق ملت باز کنیم این حق ماست که بتوانیم کیک زرد بخریم و وارد کنیم و همچنین اورانیوم غنی شده و آب سنگین را در بازارهای جهانی به فروش برسانیم. روحانی تصریح کرد: توطئه دشمنان ما این بود که جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات شکست بخورد اما ما از حقوق ملت خود دفاع کردیم و باید این راه را ادامه داده تا در تمام صحنه‌ها توطئه علیه منافع ملی را خنثی کنیم.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: ما باید خودمان را با شرایط و تحول جهانی در چارچوب حفظ اصول و منافع خودمان تطبیق دهیم و بتوانیم نسل جوان را طوری تربیت کنیم تا برای کشورمان و جهانیان مفید و مؤثر واقع شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: در عین حال یک نگرانی کلی وجود دارد و آن این است که نسل جوان را باید درست هدایت کرد و به آنها مسیر درست را گفت. ارائه تکنولوژی بدون آموزش برای جوانان خطرناک است و نمی‌شود در شرایط امروز جهانی یک کامپیوتر را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار داد تا هر کجا خواست سیر کند.

وی با بیان اینکه ما بودجه آموزش و پرورش را همیشه بالای صد در صد پرداخت کردیم، گفت: دولت به اهمیت آموزش و پرورش واقف است و ما میدانیم همه مشکلات را حل نکردیم و بار سنگینی بر دوش معلمان وجود دارد و امیدواریم ادای وظیفه کنیم.
روحانی افزود: همیشه این مسئله وجود دارد که باید آموزش دقیق به جوانان داده شود تا چگونه از ابزار آلاتی که در اختیار آنها قرار دارد به خوبی استفاده کنند و بدانند چه خطراتی در کمین آنهاست از این رو باید هشدارها را به آنها داد.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه اگر جوانان به خوبی تربیت شوند اثر مثبت و خوبی برای جامعه خواهد داشت، ادامه داد: دربسیاری از مسائل ما باید همفکری کنیم و بیاندیشیم چگونه جوانان از ابزار آلات جدید و وسایل موجود استفاده کنند و آنان را از سوء استفاده بر حذر داریم.

وی تاکید کرد: ما باید والدین را به مشارکت فعال دعوت کنیم و آنها باید حضور پیدا کنند تا با همفکری آنان جوانان را در مسیر رشد و اعتلای بیشتر برای خدمت به کشورمان تربیت کنیم.

روحانی در پایان خاطر نشان کرد: دولت همه تلاش خود را برای کمک به آموزش و پرورش در پیش گرفته است و سایر مسئولین و مقامات در امر آموزش و پرورش نسل جوان به ویژه معلمین و والدین باید در این امر مشارکت کنند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه