English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فیلم‌های جدیدی در شبکه نمایش سینمایی روسیه اکران می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینک در ماههای گذشته جشنواره های مختلفی در کشور برگزار شده است، درباره توافق بین ایران و روسیه گفت: فیلم‌های جدیدی در شبکه نمایش سینمایی روسیه اکران خواهد شد.

فیلم‌های جدیدی در شبکه نمایش سینمایی روسیه اکران می شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست هیات وزیران در جمع خبرنگاران گفت: در ماه‌های گذشته جشنواره‌های مختلفی در کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره بین المللی دریای خزر به تصویب رسید و به زودی این جشنواره برگزار خواهد شد، ادامه داد: همچنین در سال‌های گذشته توافقنامه فرهنگی بین ایران و روسیه امضاء شد که اگر در مجلس به تصویب برسد، اجرای آن به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این توافقنامه اظهار کرد: بر اساس این توافقنامه چندین مرکز فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه در شهرهای سن پترزبورگ،‌ تهران، مسکو و یکی از شهرهای ایران که معرفی می شود، فعالیت‌های فرهنگی توافق شده را اجرا خواهند کرد.

اسماعیلی درباره اکران و نمایش فیلم‌های ایرانی در روسیه تصریح کرد: سال گذشته تجربه ارزشمندی را در روسیه انجام شد و یکی از فیلم‌های پویانمایی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲.۵ میلیون دلار فروش کرد.

وی اضافه کرد: امسال هم با مقامات روسی توافق شد تا فیلم‌های جدیدی در شبکه نمایش سینمایی روسیه اکران شود که کمک بزرگی به اقتصاد، فرهنگ و هنر خواهد کرد و اقدام مثبت و رو به جلو است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز مقدمات اجرای تبصره (۹) بند (ه) لایحه بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با اقدامات خوب شرکت‌های دولتی، یک درصد از هزینه‌های خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانه‌ های نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه‌ای اختصاص خواهند داد.

وی افزود: در این زمینه وزارت نفت گام نخست را برداشت و یک درصد تکلیفی را بلافاصله در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار داد که از وزیر نفت قدردانی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه