English

آمادگی مازندران برای ورود به بازار روسیه

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بندر امیرآباد کانون اصلی توسعه در شمال کشور است، گفت: مازندران دارای همه ویژگی‌ها برای ورود به بازار روسیه از طریق بندر امیرآباد است.

به گزارش خبرگزاری موج؛ اسحاق جهانگیری عصر امروز در بازدید از حوضچه‌های شماره یک و دو بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهر، اظهار کرد: بندر امیرآباد در یک‎ سال گذشته با حجم کار و تعداد اسکله‌های زیادی که ساخته، رشد زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد در آینده کانون اصلی زیرساخت و توسعه شمال کشور است، افزود: کشورهای اطراف دریای خزر برای ترانزیت کالاهای خود نیاز دارند که از بندری مانند امیرآباد استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نیاز جدی روسیه به ایران، گفت: مازندران همه ویژگی‌ها را برای این موضوع در بخش کشاورزی به‌ویژه محصولات باغی و مرکبات دارد و بخش لبنی دارد.

جهانگیری بیان کرد: ظرفیت خوبی برای تجار و بازرگانان در ایران و روسیه وجود دارد و باید به لحاظ راهبردی در این زمینه کار بیشتری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بندر امیرآباد تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری است و اسکله جدید که از کشتی به ریل متصل و بارگیری می‌شود نیز در جای خود مهم است.

معاون اول رئیس جمهور درباره بازدید از سد گلورد در سال گذشته، گفت: البته هوا مساعد نبود و نتوانستیم بازدید داشته باشیم، فکر می‌کنم که راه را گم کردیم، رفتیم و هر چی گشتیم آن را پیدا نکردیم.

این مسؤول با بیان اینکه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد باید با اشتیاق زیادی سرمایه‌گذاری کند، افزود: در مازندران از قدیم محدودیت صنعت و کشاورزی وجود داشت، اما در استان‌های شمالی بحثمحیط‌زیست برای ما مهم است و در عین حال نیز جوانان نیاز به اشتغال دارند و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به افزایش مساحت منطقه ویژه اقتصادی به ۲ هزار و ۶۰ هکتار، اظهار کرد: منابع خصوصی باید وارد عرصه تولید شود، نظام بانکی نیز باید کمک کرده و منابع مورد نیاز را تأمین کند.

جهانگیری ادامه داد: یکی از سیاست‎های در سال گذشته و سال‌جاری، تأمین سرمایه در گردش است که حتماً نظام بانکی کمک می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور درباره تالاب بین‎المللی میانکاله، اظهار کرد: جلساتی در این زمینه انجام شده است و به هر حال احیای این مجموعه و حفاظت از آن جزو کارهایی است که باید انجام شود، جلسه‎ای نیز به‎زودی انجام و در آن، حتماً تصمیم گرفته می‎شود تا مشکلات آن حل شود.

وی در پایان با عذرخواهی از امام جمعه و فرماندار بهشهر برای اینکه نتوانست دیداری با مردم این شهرستان داشته باشد، گفت: در فرصت دیگری این مهم انجام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه