English

ربات چمدان دردسر مسافران را کمتر کرد

یکی از دغدغه های همیشگی مسافران حمل چمدان های سنگین و بزرگ به همراه خود و رفع نگرانی در مورد گم شدن احتمالی آنهاست.

ربات چمدان دردسر مسافران را کمتر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از دغدغه های همیشگی مسافران حمل چمدان های سنگین و بزرگ به همراه خود و رفع نگرانی در مورد گم شدن احتمالی آنهاست، اما حالا ربات ها این مشکل را برطرف کرده اند، زیرا رباتی که به شکل یک چمدان طراحی شده می تواند به طور خودکار صاحبش را تعقیب کند و هرگز از او جا نماند.

این چمدان رباتCowarobot R۱نام دارد و همیشه مالک خود را تعقیب می کند. افراد می توانند برای متوقف کردن یا تداوم حرکت این ربات از دستورات صوتی استفاده کنند و آن را صدا بزنند.

ربات مذکور مجهز به یک سیستم هوشمند تعقیب خودکار است که با استفاده از فناوری موقعیت یابی جهانی یا جی پی اس می تواند راه خود را در میان انبوه مسافران و حتی در اماکن شلوغ بیابد و بنابراین نگرانی در مورد گم شدن آن وجود ندارد.

باتری این ربات چمدان انرژی لازم برای حرکت آن را به مدت ۱۲ ساعت تامین می کند. کاربران می توانند این ربات را فرا بخوانند تا به طور کامل در کنارشان قرار بگیرد، بدون آنکه مزاحمتی برای دیگر افراد ایجاد شود.

استفاده از این چمدان یک انتخاب مناسب برای مسافران در فرودگاه هاست تا بتوانند با آرامش به امور دیگری همچون دریافت کارت پرواز، مواظبت از فرزندان، خرید و غیره بپردازند.Cowarobot R۱مجهز به حسگرهای متعدد از جمله برای شناسایی راه پله ها و شرایط محیطی، مانع یاب و… است. همچنین می توان این چمدان را به طور دستی نیز کنترل کرد.

برای جلوگیری از گم شدن این چمدان در وضعیت دستی، یک مچ بند خاص طراحی شده که در صورت فاصله گرفتن فرد ابتدا قفل هوشمند چمدان را فعال می کند و سپس دست کاربر را تا زمان کاهش فاصله با خود می لرزاند.

چمدان مذکور که از آلومینیوم و پلی کربنات ساخته شده ۵ کیلوگرم وزن و ۳۳ لیتر گنجایش دارد و برنامه موبایلی آن برای کنترل موقعیت مکانی چمدان، باز و بسته کردن قفل، دریافت اطلاعات باتری و غیره با آندروید وiOSسازگار است. قیمت این چمدان از ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار در نوسان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه