English

هر یک کیلوگرم خاکستر به قیمت ۳ میلیون دلار به فضا می رود

یک شرکت خصوصی پروازهای فضایی از برنامه جاه طلبانه خود برای ارسال مردگان به ماه خبر داد.

هر یک کیلوگرم خاکستر به قیمت ۳ میلیون دلار به فضا می رود

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت Moon Expressبه عنوان یکی از شرکتهای خصوصی متخصص در پروازهای فضایی در نظر دارد بقایای مردگان را به ازای دریافت مبلغی کلان راهی ماه کند.

این شرکت به تازگی از سوی دولت آمریکا به عنوان نخستین شرکت خصوصی این کشور که مأموریتی به سوی ماه انجام می دهد مورد تأیید قرار گرفت.

این شرکت اعلام کرده که هزینه ارسال بقایای مردگان به ماه به ازای هر یک کیلوگرم خاکستر سه میلیون دلار خواهد بود. بدین ترتیب بازماندگان ثروتمند مردگانی که علاقه مند به جاودانه شدن نامشان در قمر زمین هستند باید چیزی درحدود ۵ تا ۸ میلیون دلار به شرکتMoon Expressپرداخت کنند.

نکته عجیب این است که به رغم بالابودن هزینه چنین ارسالی، تقاضا چشمگیر بوده است، به طوری که رئیس این شرکت از فهرست بلندبالایی در این زمینه خبر داده است.

البته ارسال بقایای مردگان به ماه تنها بخشی از مأموریت شرکتMoon Expressخواهد بود.

درحالی که نخستین مأموریت این شرکت خصوصی از سال آینده آغاز خواهد شد خبر می رسد که یک کاوشگر رباتیکی را نیز راهی ماه خواهد کرد. این کاوشگر که در واقع برای برنده شدن در رقابت جایزهX Prizeطراحی شده حداقل باید ۵۰۰ متر در سطح ماه حرکت کرده و ویدئوهایHDتهیه و راهی زمین کند. جایزهX Prizeبیست میلیون دلار اعلام شده است.

شرکتMoon Expressماه را قاره هشتم زمین می داند و با انجام این مأموریت تاریخی به دنبال کشف منابع جدید در این جرم فضایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه