English

ایجاد کنسرسیوم دانشگاهی در حوزه علوم شناختی

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی گفت: با راه اندازی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز قرار است کنسرسیوم دانشگاهی از دانشگاه های فعال در حوزه علوم شناختی در این آزمایشگاه ایجاد شود.

ایجاد کنسرسیوم دانشگاهی در حوزه علوم شناختی

به گزارش خبرگزاری موج، کمال خرازی صبح امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران تنها فضایی را در اختیار آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گذاشته و قرار است با ایجاد کنسرسیوم دانشگاهی زمینه ای فراهم شود تا تمامی دانشگاه های کشور بتوانند از امکانات این آزمایشگاه استفاده کنند.

وی افزود: این آزمایشگاه به نحوی طراحی شده که تمامی آزمایشگاه به تجهیزات و امکانات آن دسترسی دارند.

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی با بیان اینکه وزارتخانه های علوم و بهداشت در آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز همکاری می کنند، خاطرنشان کرد: بودجه تامین تجهیزات این آزمایشگاه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جهوری تامین شده است.

خرازی تاکید کرد: دستگاه های موجود در این آزمایشگاه بسیار به روز هستند و برای شناسایی این دستگاه زمان زیادی صرف شده و از تجارب ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز استفاده شده است.

وی تاکید کرد: بخشی از تجهیزات این آزمایشگاه در دوران تحریم خریداری و نصب شد و فاز دوم این آزمایشگاه نیز به زودی تجهیز می شود که برای فاز اول ۱۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده و برای فاز دوم ۲۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

دبیر ستاد توسعه علوم شناختی تاکید کرد: هزینه راه اندازی این آزمایشگاه توسط معاونت علمی تامین شده اما قرار است ردیف بودجه مشخصی در قانون برای این آزمایشگاه در نظر گرفته شود اما همچنان تامین تجهیزات این آزمایشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه