English

عینک‌ هوشمند به کمک دوچرخه‌ سواران می آید + تصاویر

محققان آمریکایی عینک آفتابی هوشمندی با نمایشگر پیشرفته تولید کردند که پارامترهای دریافتی از حسگرهای دوچرخه و پیام مربی را به صورت تصویر در اختیار دوچرخه‌ سوار قرار می‌دهد.

عینک‌ هوشمند به کمک دوچرخه‌ سواران می آید + تصاویر

به گزارش خبرگزاری موج، ارنستو مارتینز، سرپرست تیم طراحی تجهیزات ورزشی مدرن مورد نیاز در المپیک ۲۰۱۶ ریو عنوان کرد: با استفاده از عینک هوشمند Solos دوچرخه‌سواران اطلاعات حیاتی را بدون تغییر وضعیت سر و کاهش توجه از مسیر دریافت می‌کنند. وی در ادامه افزود: بسیاری از دوچرخه‌سواران حرفه‌ای از تجهیزات متنوع مثل سرعت‌سنج دیجیتال، حسگر میزان نیرو، حسگر ضربان قلب و تنفس به طور همزمان استفاده می‌کنند. برای استفاده از چنین تجهیزاتی دوچرخه‌سوار باید همیشه به پایین نگاه کند و وضعیت دست خود را تغییر دهد. در نتیجه تمرکز دوچرخه‌سوار کاهش یافته و احتمال از دست‌دادن تعادل یا برخورد با سایر دوچرخه سواران افزایش می‌یابد.

با استفاده از عینک Solos تمامی اطلاعات مورد نیاز بدون برداشتن نگاه از مسیر در اختیار دوچرخه‌سوار قرار می‌گیرد. عینک هوشمند اطلاعات مهمی همچون میزان ضربان قلب، سرعت، میانگین سرعت و میزان شیب را در عمق کانونی چشم نمایش می‌دهد.

عینک هوشمند شامل دو بخش مجزا است. اطلاعات مورد نیاز دوچرخه‌سوار در مرحله اول در بخش رایانه کوچک پردازش شده سپس به صورت بی‌سیم به گیرنده عینک ارسال می‌شود.

قیمت عینک هوشمند ویژه المپیک ریو ۴۹۹ دلار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه