English

ایران هجدهمین کشور دنیا از نظر برابری GDP و قدرت خرید است

معاون معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ایران هجدهمین کشور دنیا از نظر برابری تولید ناخالص داخلی(GDP) و قدرت خرید است.

ایران هجدهمین کشور دنیا از نظر برابری GDP و قدرت خرید است

به گزارش خبرگزاری موج، علی مرتضی بیرنگ امروز در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از تدوین پیوست فناوری برای قراردادهای کلان کشور خبر داد و گفت: این پیوست موضوعاتی از جمله آموزش نیروی انسانی و برون‌سپاری تحقیقات شامل می‌شود.

معاون امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: این پیوست در راستای رفع موانع تولید در این معاونت در دست تدوین است و زمینه انتقال دانش فنی در زمینه فناوری را در قراردادهای کلان فراهم می‌کند.

بیرنگ گفت: ایران هجدهمین کشور دنیا از نظر برابری تولید ناخالص داخلی GDP و قدرت خرید است.

وی با اشاره به رتبه ششم ایران در فناوری نانو و جایگاه ویژه ایران در دانش سلول‌های بنیادی، گفت: در ۲ سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه فناوری‌های جدید انجام شده و تسهیلاتی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

معاون معاونت علمی رئیس جمهور گفت: شرکت‌های متشکل از سهامدار خارجی و شرکت دانش‌بنیان مشمول معافیت‌های مالیاتی و گمرکی می‌شوند و در ۲ سال گذشته ۱۰۰ شرکت با سهامداری مشترک خارجی، داخلی تائیدیه دانش‌بنیان اخذ کردند.

وی تصریح کرد: امکان دریافت خدمات تخصصی و مشاوره‌ای و امکان برخورداری از مشوق‌های دولتی تا سقف ۸۰ درصد برای شرکت‌ها فراهم است.

بیرنگ همچنین با بیان اینکه پارک فناوری پردیس، پارک پیشروی کشور در حوزه فناوری است، گفت: این پارک میزبان سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود و اختصاص منطقه ویژه‌ای در کشور برای سرمایه‌گذاری خارجی در این پارک در دست مذاکره است.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت با طرف ایرانی در پارک‌های فناوری و مناطق آزاد تجاری، امکان فعالیت خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه