English

ناسا بوستر قدرتمندترین راکت دنیا را آزمایش می کند

تا ساعاتی دیگر ناسا بوستر قدرتمندترین راکت دنیا را آزمایش می کند. این راکت فضاپیمای حامل فضانوردان سفر مریخ را به فضا خواهد برد.

ناسا بوستر قدرتمندترین راکت دنیا را آزمایش می کند

به گزارش خبرگزاری موج، بوستری که در این برنامه مورد آزمایش قرار می گیرد برای راکت بسیار قدرتمندی ساخته شده که مسافران آینده مریخ را راهی اعماق فضا خواهد کرد.

قرار است این بوستر تنها به مدت دو دقیقه در تأسیساتی فوق مدرن در یوتا مورد آزمایش قرار گیرد. این آزمایش در ساعت ۱۰ و ۵ دقیقه به وقت شرق آمریکا آغاز می شود.

کمتر از یک ساعت بعد، ناسا کنفرانس خبری را برگزار کرده و در آن نتایج دقیق این آزمایش را در اختیار رسانه های خبری جهان قرار می دهد.

این دومین و آخرین آزمایش بوستر قدرتمندترین راکت دنیا محسوب می شود که به صورت افقی انجام می شود. ناسا قصد دارد در سال ۲۰۱۸ نخستین مأموریت این راکت را انجام دهد. در این مأموریت بدون سرنشین، فضاپیما راهی ماه می شود. این مأموریت با نامExploration Mission - ۱انجام خواهد شد.

ناسا اعلام کرده که در آزمایش پیش رو، بوستر راکت به مدت دو دقیقه یعنی همان مدت زمانی که در حین آغاز پرتاب اصلی روشن می ماند مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

سیستم پرتاب فضایی(SLS) ناسا در سال ۲۰۱۸ آماده خواهد شد. این سامانه متشکل از یک بخش اصلی است که با موتورهایRS - ۲۵قدرت می یابد. ناسا از همین موتورها در شاتلهای فضایی بازنشسته خود استفاده می کرد. بخش دیگر این سامانه شامل بوسترهای راکت جامد به طول ۵۴ متر است که نمونه ای از آن تا ساعاتی دیگر آزمایش می شود.

ناسا در آینده نزدیک ازSLSبرای پرتاب کپسول فضایی سرنشین دار «اوریون»(Orion) برای اعزام فضانوردان به مریخ و اعماق فضا استفاده خواهد کرد. البته قرار است در ابتدای دهه پیش رو نخستین مأمموریت سرنشین دارSLSانجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه