English

فناوری‌های نو می‌تواند بستری برای توسعه کشور فراهم کند/نفع فناوری‌ بلاک چین از ضرر آن بیشتر است

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: امروزه فناوری اطلاعات به زیرساخت فناوری تمام کسب‌وکارها تبدیل شده است و فناوری‌های نو می‌تواند بستری برای توسعه کشور فراهم کند؛ کشوری که بر روی بستر اینترنتی پایه‌گذاری شود توسعه پیدا می‌کند.

فناوری‌های نو می‌تواند بستری برای توسعه کشور فراهم کند/نفع فناوری‌ بلاک چین از ضرر آن بیشتر است

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا دلیری در جلسه "بلاک‌چین و ارز دیجیتال" که با حضور فعالان این عرصه و نهادهای ذی‌ربط در معاونت علمی برگزار شد، اظهار کرد: معاونت علمی به این علت که متولی فناوری است، خود را مؤظف می‌داند به تازه‌ترین فناوری‌ها ورود پیدا کرده و از آن استفاده کند؛ دیگر زمانه‌ای که هر شهر و استان می‌توانست فعالیت خود را محدود کند، طی شده و امروز فناوری موجب سیستم ارتباطی میان تمام نقاط دنیا و توسعه شده است.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی بیان کرد: امروز فناوری اطلاعات به زیرساخت فناوری تمام کسب‌وکارها تبدیل شده است و فناوری‌های نو می‌تواند بستری برای توسعه کشور فراهم کند؛ کشوری که بر روی بستر اینترنتی پایه‌گذاری شود توسعه پیدا می‌کند.

وی افزود: همانطور که اقبال جهانی هم در این سال‌ها قابل توجه بوده است؛ اقداماتی که پیش از این سال‌ها به طول می‌انجامید در این زمان ماهیانه و هفتگی پیش می‌رود.

دلیری با تأکید بر همراهی با فناوری‌ها روز دنیا ادامه داد: باید در کشور شرایطی فراهم کنیم که با دیگر کشورها هماهنگ شویم، از جمله این فناوری‌ها نیز می‌توان به فناوری بلاک‌چین اشاره کرد که توانسته خدمات مؤثری در دنیا ارائه دهد و با اقبال جامعه جهانی مواجه شود به طوریکه تاکنون بیش از 140 کشور دنیا از این فناوری بهره می‌برند.

او خاطرنشان کرد: فناوری‌هایی مانند بلاک‌چین برای حاکمیت‌ها دغدغه ایجاد می‌کند اما باید در نظر داشت که نفع این فناوری‌ها از ضرر آن بیشتر است؛ به همین منظور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ماه‌های گذشته این فناوری را به خوبی رصد کرده و رشد آن را دریافته است؛ در نتیجه تصمیم به ورود در این حوزه و تشکیل تیم کارشناسی از بخش خصوصی گرفته شد.

دلیری با بیان اینکه پس از تبادل‌نظر و پالایش به این جمع‌بندی رسیدیم که این فناوری ظرفیت خوبی برای تعمیم دادن در حوزه‌های مختلف کشور دارد، ابراز کرد: فناوری بلاک‌چین به گسترش شفافیت در کشور و همچنین کاهش بروکراسی کمک می‌کند؛ طی بررسی‌های به‌عمل آمده دریافتیم که این حوزه علاوه بر بستر مناسب نیاز دارد برخی گلوگاه‌ها از بستر سخت‌گیرانه جدا شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی توضیح داد: با پیشرفتی که طبق نخستین مصوبه صورت گرفته، امیدواریم در ماه‌های آینده بتوان حوزه بلاک‌چین را در ایران رسمیت بخشید؛ تلاش خود را می‌کنیم تا با نگاه علمی این مسیر طی شود و یافته‌های تخصصی را به خوبی به دستگاه‌های مختلف ارائه و همراهی آنها را دریافت کنیم.

وی تأکید معاونت علمی را بر فعالیت بخش خصوص عنوان کرد و افزود: این معاونت همچنان تلاش می‌کند نقش حمایت‌کننده و تسهیل بخش ایفا کند؛ تا امروز نیز با نیروهای خوب و علمی همراهی و همفکری داشته، ظرفیت‌سازی کرده و امید است این فرصت‌ها در آینده رشد کند.

او ادامه داد: رشد حوزه بلاک‌چین از دیگر حوزه‌های فناوری سرعت بیشتری دارد و اگر نتوانیم ظرفیت‌های کشور خود را بشناسیم از جامعه جهانی جا می‌مانیم؛ در نتیجه بستری برای توجه به این حوزه فراهم کردیم که با استقبال جوانان مواجه شده و امیدواریم این اقبال ادامه پیدا کند اما این لزوم احساس می‌شود که در این مورد مشخص، بخشی از دولت نیز به عنوان حلقه ارتباطی هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی حضور پیدا کند؛ در صورت رشد این بستر و همکاری با دولت می‌توان وضعیت اقتصادی کشور را توسعه بخشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه