English

برگزاری هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد/ جایزه ویژه استارتاپ های شهر هوشمند اهدا می شود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد با شعار «شهر هوشمند، شهر امید و زندگی» برگزار می شود و در این مراسم جایزه ویژه استارتاپ های شهر هوشمند اهدا می شود.

برگزاری هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد/ جایزه ویژه استارتاپ های شهر هوشمند اهدا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد رجائیان، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد با شعار «شهر هوشمند، شهر امید و زندگی»، با محوریت معرفی ویژگی‌های شهرهای هوشمند و خدمات ارائه‌ شده در این حوزه به متخصصان و عموم مردم برگزار می‌شود‌.

وی  با اشاره به نگاه ویژه سازمان فاوا به این نمایشگاه اعلام کرد: در راستای شعار محوری این دوره مدیریت شهری یعنی «مشهد؛ شهر هوشمند، شهر امید و زندگی»، این نمایشگاه برنامه‌ریزی شد که در آن برترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات حضور خواهند داشت.

وی با عنوان اینکه هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد، پذیرای سه سطح از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند خواهد بود، افزود: شرکت‌های سطح یک کشور که در زمینه هوشمندسازی و نظام‌های پرداخت شهری فعالیت دارند، در کنار پیمانکاران عمده سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، شاکله اصلی نمایشگاه را تشکیل خواهند داد و در کنار این دو، مجموعه‌ای از استارتاپ‌های مرتبط با حوزه شهر هوشمند نیز حضور فعال خواهند داشت.

رجائیان نقش استارتاپ‌ها را در ارائه خدمات خلاقانه و کارآمد به مردم، جدی دانست و تاکید کرد: در راستای حمایت از استارتاپ‌های فعال و خلاق در حوزه شهر هوشمند، جایزه ویژه استارتاپ‌های شهر هوشمند در این دوره از نمایشگاه اهدا خواهد شد. در همین راستا، استارتاپ‌های اول تا سوم به ترتیب، 10، 5 و 3میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد و از 6 استارتاپ بعدی نیز با اهدای لوح استارتاپ برگزیده، تقدیر خواهدشد.

وی در ادامه این نشست خبری با تاکید بر ضرورت ایجاد شهرداری اکوسیستمی برای عرضه دستاوردها و ایده‌ها برای فعالان این عرصه گفت: فعالیت ها باید به صورت متمرکز انجام شود تا کل کشور بهره ببرند و چون جنس نیازها یکسان است باید زیرساخت های یکپارچه ای طراحی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه  ساختاری که تعریف شده اشکال دارد و در نهادهای قانون گذاری شورای شهر دچار ابهام هستیم؛ هر شهری قانون متفاوتی درباره یک موضوع تصویب می‌کند، من در شهر خودم مدیریت پارکینگ را قانونگذاری و شهر دیگر به شکل دیگری قانون گذاری می کند و این در حالی است که باید قوانین را با یکدیگر منطبق کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با تاکید بر ضرورت ایجاد یکنواختی در مصوبات شورای عالی استان‌ها گفت: بیش از ۸۰درصد سبد خدماتی که  در شهرداری ها به شهروندان می دهیم  مشابه است و تلاش کردیم سرویس‌های یکسانی داده شود. 

وی ادامه داد: قاعدتا نباید منتظر بود همه مسایل  کلان در این حوزه ها به صورت ریشه ای  حل شود اما  اقدامات مقطعی  و نشست های  هر سه ماه یک بار با حضور مدیران فاوای کلان شهرها با دستور کار مشخصی برگزار می شود که باید به بررسی و برطرف کردن دغدغه های موجود پرداخت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه کیف پول الکترونیکی مشهد در این نمایشگاه رونمایی می‌شود گفت: پرداخت خرد با قوت کار می‌کند و ضریب نفوذ آن در شهر مشهد بسیار خوب است؛ بیش از 95 درصد پرداخت‌های خرد شهرداری با این کارت انجام می شود. 

وی ، همچنین از آغاز  پرداخت مبتنی بر موبایل و NFC  در مشهد خبر داد و افزود:کیف پول براساس فناوری QR که مقرون به صرفه است را برای شرکت‌های فعال شروع کردیم که استارت آن از  نمایشگاه زده می شود.

وی در عین حال بیان کرد: دراین نمایشگاه، مجموعه‌ای از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ خدمات‌دهنده در حوزه فناوری‌های نوین مرتبط با شهر هوشمند در کنار مجموعه‌ای برگزیده از استارتاپ‌های پیشرو و نوظهور در عرصه خدمات شهری و شهروندی، آخرین فناوری‌ها و خدمات خود را معرفی خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه  هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند هم زمان با نمایشگاه ایرانکام برگزار خواهد شد اظهار کرد: این نمایشگاه پذیرای ٣ سطح از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند خواهد بود، شرکت های سطح یک کشور که در زمینه هوشمندسازی و نظام های پرداخت شهری فعالیت دارند، 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه