English

شناسایی کلاهبرداران پیامکی توسط اپراتورها

اپراتورها افرادی را که دست به اخاذی از طریق پیامک تبلیغاتی می‌زنند را شناسایی می‌کنند.

شناسایی کلاهبرداران پیامکی توسط اپراتورها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، با وجود توسعه حوزه ارتباطات و فناوری کشور دست سودجویان برای کلاهبرداری در این حوزه نیز بسیار باز شده است تا حدی که به راحتی با مخاطبین خود ارتباط برقرار و حتی با رضایت طرف مقابل از او اخاذی می کنند.

این شگرد کلاهبرداران در حوزه ارتباطات چندان پیچیده نیست آن ها می دانند در کجا و با چه صورتی پیش روی مخاطب خود ظاهر شوند. از جمله این اقدامات پیامک های تبلیغاتی است که با توجه به حجم مصرفی دیتا توسط کاربران، سودجویان بر روی بسته تبلیغاتی هدیه‌ای یا حتی فروش ارزان این بسته‌ها مانور می‌دهند.

البته با توجه به زیاد شدن پیامک های تبلیغاتی و با دستور وزیر ارتباطات مقرر شد که ابزاری فراهم شود تا کاربران به راحتی از دست این مزاحم‌های کلاهبردار راحت شوند؛ اما این کلاهبرداران خیلی مسرتر به کار خود ادامه می دهند.

کلاهبرداری پیامکی با روانشناسی اجتماعی

کلاهبرداران از ترفندهای زیادی در این خصوص استفاده می‌کنند به عنوان مثال: آن ها با روانشناسی اجتماعی شروع به ارسال پیامکی دوستانه می کنند و سعی بر آن دارند تا مخاطب را با توجه به فشارهای اقتصادی جامعه تهیج کنند و دراین زمان مخاطب که به دنبال راهکاری برای هزینه کمتر است در دام می افتد.

کلاهبرداری پیامکی

کلاهبرداری از طریق خدمات ارزش افزوده

وزیر ارتباطات در همین خصوص گفته است: بعد از ماجرای پیامک تبلیغاتی عید فطر و اهدای اینترنت 120 گیگابایتی که با همکاری اپراتور همراه اول پول گرفته شده از مردم عودت داده شد، امروز کلاهبرداران برای فریب دادن مردم از سرویس های ارزش افزوده استفاده می کنند.

گفتنی است اپراتورها نیز وظیفه دارند تا در مقابل این شرکت‌ها بایستند و سازمان تنظیم مقرارات و ارتباطات رادیویی نیز توقف بسیاری از این شرکت ها را اعلام کرد و به اپراتورها ابلاغ شد تا در عرض یک هفته وجوه مشترکانی را که عضو این سرویس های حجمی شده‌اند را پس دهند.

به گفته یکی از کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ تا زمانی که ابزارها رو به پیشرفت هستند شیوه های جدید کلاهبرداری نیز به وجود می آیند و در این بین رسانه ها با آگاه کردن مردم می توانند آن ها را در مقابل این آسیب ها مطلع سازند.

اپراتورها کلاهبرداران را شناسایی می کنند

لازم به ذکر است که رگولاتوری به اپراتورها نیز اعلام کرده است که پیام هایی که با تعریف ارسال کد جهت دریافت شارژ رایگان یا هدیه از شماره های مختلف ارسال می شود جنبه تبلیغاتی دارد و هدف فروش محصول به کاربران است.

اپراتور همراه اول نیز در این خصوص اعلام کرده است برای ما قابل فهم است که متوجه شویم مشترکی پیامک تبلیغاتی بسیاری می‌فرستد، یا مکالمه صوتی ندارد، می‌توانیم تشخیص دهیم که این خط در جهت اهداف تبلیغاتی فعالیت می‌کند.

با توجه به حجم عظیم کلاهبرداری در فضای مجازی کاربران باید با کمی درایت این تبلیغات را تشخیص دهند و فریب سودجویان را نخورند و به طور حتم علاوه بر رگولاتوری و اپراتورها این کاربران هستند که می‌‌توانند در مرحله اول و به راحتی دست این سودجویان بخوانند و به آن ها اجازه ندهند تا هرآنچه را که می‌خواهند، بدست آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه